Birchwood 320 Startet 4.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2009 Har letet på forumet etter svar men finner ikke noe . Den starter på ventilasjon som den skal. Setter den på varme så hører en viften begynne og går i 2-5 sec og stopper. Den kommer ikke i gang med oppstarten engang. Måler strøm på glødeplugg. Den begynner på 1 volt og stiger i desse sekundene opp til 8,3 volt. Dette skjedde bare pluttselig da eg her om dagen startet varmeren og etter et min og to startet eg en motor for å lade litt strøm. Etter det vil den ikke mer. Det må nevnes at eg har stabil 13,93 volt ut til varmer. (24-12 volt DC/DC konverter. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
mewa 2 Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Hei birchwood hadde samme problemet på en 2 år gammel d-2 ,folk kom fra forhandler med pc å lokaliserte feilkoden elektronikken hadde tatt kvelden men jeg fikk beskjed at på elektronikken er det 5 års reklamasjon. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 (redigert) Har du sjekket om dieselpumpa starter? Du hører det ved en ganske markant tikking. Problemet med de elektronisk styrte varmerne er at de har feilminne - så om du har 2-3 mislykkede startforsøk på varmeren så starter den ikke forde den " vet" det er noe feil - og da starter ikke pumpa for å unngå at varmeren fylles med diesel. Feilminnet kan kun slettes av de som har utstyr til det. Jeg har selv erfart samme type problem som deg - problemet var defekt glødetråd - hvilket ikke er ukjent. Jeg fikk byttet den på garanti i sommer. NordWest har i høst tatt service på varmeren og skal også bytte termostaten og muligens styringsenheten ettersom det er en svakhet ved den modellen jeg har (den er vel produsert i 2007 tror jeg) Redigert 5.Oktober.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 det samme skjedde med min, fikk fikset det som garantireparasjon. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lazyjack Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Feilminnet kan kun slettes av de som har utstyr til det. Har du timer med muligheter for å hente ut feilkoder så kan du slette feilkodene selv. Problemet med Eber er at det finnes nærmest et utall ulike timere, noen av dem kan benyttes for utlesing og sletting av feilkoder, andre ikke. Her er et eksempel på en som kan: http://www.eberspaecher-bilvarme.no/servle...EasyStart_T.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Den kommer ikke så langt i oppstartfasen at pumpa starter.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Da er mitt råtips at du tar en kikk på glødepluggen. Enkel sak om du har tilgang til baksiden av varmeren. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Skru den ut da tenker du på. ?? Det kommer strøm til denne men akkurat som om det ikke er nok. gradvis oppover til 8 volt og da er det vel for lite til at den starter. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 slik så glødepluggen min ut - symptomene var de samme som hos deg. kommer du til baksiden av varmeren tar det deg 10 minutter å sjekke den. Mener å huske at det er en 17mm nøkkel som trengs. vet ikke hvordan styringen er på strømmen - kan være at det er en føler som reduserer volten inn til glødepluggen om noe er feil. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Kommer lett til den der. Skal sjekke i dag. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 om du må bytte den så bytt strømpa også. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Kan ikke fortelle deg hva som er feilen med varmeren, men kanskje feilen oppsto da du startet motoren omtrent samtidig med varmeren? Du sier du startet opp for å lade. Burde ikke føre til skade men kanskje til at ikke varmeren fikk nok strøm i startøyeblikket og dermed ikke ville tenne normalt. Burde ikke føre til at du ikke fikk tent den senere, men som en beskriver over her, kan ha ført til "feilminne". Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Sjøga Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 har du lav spenning på glødepluggen vil ikke den gløde. er det en egen sikkring til denne kan den ha dårlig kontakt er det på de fleste varmere 30a Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Jo det er sikring. Denne er sjekket. Har ballansert (Trodde eg) 13.9 volt til alt 12 volt ombord via 2 stk 20 amp DC/DC konvertere (24 volt til 13.9 volt) så eg trodde ikke det sku gjøre noe. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Birchwood 320 Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Eg fekk demontert glødepluggen og ganske riktig den var brent av. Du fekk rett Bitteliten. Takk for tips. PS det er 19 mm pipe for å få den av.. Så spørs det kor eg kjøper denne i bergen. (Skal dit i morra) Og ka den koster. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Lars H. Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Forbered deg på et sjokk: Glødeplugg til min Eber D2 kostet over 900! Og vær forberedt på at lokal pusher ikke har slikt på lager. Det er sjeldent at disse glødepluggene, i hvert fall de for D2 og D4 ryker. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Nyste Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Diesel og Elektro Service, Alvøen kai. tlf. 5593 1070. De tar service på eber, og har vel deler. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Eg fekk demontert glødepluggen og ganske riktig den var brent av. Har en gammel Webasto i garasjen, har laget ny plugg til denne noen ganger. Benyttet rustfri sveisetråd og funker som pokker, koster lite siden jeg har det jeg trenger..... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Birchwood 320 Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Dette går vel ikke på noen garanti gjør det vel. 1 år gammel bare Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Birchwood 320 Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Da er deler bestilt på Nettbaat sine sider Delen er vist ikke så dyr som først fryktet. 463 kroner for glødepluggen.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 bestilte du strømpa også? http://www.nettbaat.no/webshop/storefront.php?pid=2749 Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Ja eg gjorde det. Vet enda ikke hvordan eg skal få den ut av hullet den sitter i da men men.. Forøvrig er eg godt fornøyd med denne varmeren MEN. Det er tydelig at å la den gå å surre på lav effekt liker dein ikke. Det var godt med sot og greier på dette gitteret. Glad det ikke kostet meir for den glødepluggen er eg og.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Tror du bør vurdere å reklamere på den. NordWest fortalte meg at det var et problem med termostatstyringen på disse modellene -og at de vurderer å oppgradere min. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Hmmmm. Prøver finne papirene. Kremt. Husker ikke hvor på nett eg kjøpte denne.. hehe Med oppgradering mener du da termostat styringen med dei lysa i?? Eg har tenkt å skifte denne uansett Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Kommer an på hvilken styringsenhet du har. Vi har den som heter "mini" tror jeg. Termostaten er vel separat her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.