Birchwood 320 Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Stemmer. Original levert med mini. 3 knapper og ethjul. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Birchwood 320 Svart 1.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2009 Nå virker varmeren igjen. Som nevnt var det glødepluggen som var gåen. Gitteret var veldig sotet ag så litt tett ut. Kansje det kan renses noen ganger i sesongen. Pris inkl frakt fra Nettbaat var 761,- for gitter og plugg. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 1.November.2009 Del på Facebook Svart 1.November.2009 Det virker som en grei pris. Skal selv kjøpe og ha disse ombord. Vi har fått byttet kontroll panelet til varmeren. Nå har vi et digitalt panel der vi også kan lese og slette feil koder. Vet ikke om jeg kan lese og slette alle koder. Varmeren går renere og stillere nå. plugg og gitter er også byttet. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 1.November.2009 Del på Facebook Svart 1.November.2009 Alle koder slettes ved å ta ut hovedpluggen til varmeren da blir den helt strømløs og alt minne resettes Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Akult Svart 1.November.2009 Del på Facebook Svart 1.November.2009 Tror du bør vurdere å reklamere på den. NordWest fortalte meg at det var et problem med termostatstyringen på disse modellene -og at de vurderer å oppgradere min. Jeg har hatt samme problemet med Eber D5 - beskrevet her Jeg har også fått forklart at nyere D5 trenger en modifikasjon for å hindre gjentakelse, men at dette dreier seg om en mekanisk modifikasjon i selve brenneren. Jeg kjenner ikke detaljene, men et hull må visst bores større for økt luftgjennomstrøming. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 1.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2009 Hmm.. Noen som veit meir om enne modifikasjonen. Å demontere og ta den ut er litt kiipt. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Akult Svart 1.November.2009 Del på Facebook Svart 1.November.2009 Jeg fikk beskjed om at den måtte ut for å kunne utføre modifikasjonen, selv om den hos meg er montert på et temmelig romslig sted. Dessverre har jeg ikke somlet meg til å ta aksjon på dette enda. Og det kan vel kanskje være smart å undersøke nærmere hvilke modifikasjoner som egentlig er nødvendig. Skal man tørre synse litt, så høres det merkelig ut at en termostat kan bidra til at gitteret soter og glødestiften brenner av. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 1.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2009 Det er hvertfall sikkert at eg kjem til å ha det andre gitteret i bakhand når det er renset. Dessuten delenummer så ein kan sjekke om billigere i Tyskland. Nå var det ikke avskrekkende pris men dettok da et par uker å få den delen. Min varmer har gått mye på lav hastighet masse sidenden nok er litt stor for båten.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Birchwood 320 Svart 4.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2009 Det virker som en grei pris. Skal selv kjøpe og ha disse ombord. Vi har fått byttet kontroll panelet til varmeren. Nå har vi et digitalt panel der vi også kan lese og slette feil koder. Vet ikke om jeg kan lese og slette alle koder. Varmeren går renere og stillere nå. plugg og gitter er også byttet. Prøver finne ut hvilket panel eg kal ha. Der er 2 digitale og bare det ene står det beskrevet at kan slette koder Denne står ingenting beskrevet om den kan slette koder eller ei. Men billigere Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Birchwood 320 Svart 4.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2009 Det virker som en grei pris. Skal selv kjøpe og ha disse ombord. Vi har fått byttet kontroll panelet til varmeren. Nå har vi et digitalt panel der vi også kan lese og slette feil koder. Vet ikke om jeg kan lese og slette alle koder. Varmeren går renere og stillere nå. plugg og gitter er også byttet. Prøver finne ut hvilket panel eg kal ha. Der er 2 digitale og bare det ene står det beskrevet at kan slette koder Dennekan vist slette koder , men dyr Denne står ingenting beskrevet om den kan slette koder eller ei. Men billigere Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 (redigert) det er den nederste jeg har står i bruksanvisningen at jeg kan slette koder - men det står bare et begrenset antall koder i bruksanvisningen. Og at man skal kontakte forhandler om man får koder som ikke står i bruksanvisningen... Så jeg vet ikke om jeg kan slette andre enn de som står i bruksanvisningen Denne beskrivelsen var god Integrert ekstern temperatursensor Redigert 4.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 (redigert) Den kan slette koder ....hvordan jeg vet det ...jo jeg har den ellers så finner du litt her og Importørens sider her Eberspächer Digitalmodulator 801 Panelet erstatter tradisjonell Miniregulator. Elektronisk effektregulering for Airtronic luftvarmere. Temperaturjustering med displayvisning. Diagnoseavlesing. 12 eller 24 volt. Integrert ekstern temperatursensor. Visning av omgivelsetemperatur i display. Digitalt display med innstilt temperatur og omgivelsetemperatur. Enkel PÅ / AV betjening. LED indikasjon for Varme På (grønn) og Ventilasjon På (blå). Valg av ventilasjon med aktivt display. Automatisk bakgrunnslys ved betjening. Snap-on panelmontasje - 3 x Ø7,5mm hull. Dimensjoner (mm) B65 x H55 x D17 Redigert 4.November.2009 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 Den kan slette koder ....hvordan jeg vet det ...jo jeg har den Kan du slette alle koder? Om jeg husker rett fikk jeg feilkode 020 da glødetråden gikk i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 Har ikke manualen hjemme men tror den sletter alle ...alle kodene står ikke i manualen til displayet men de er å få tak i hos importøren Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 (redigert) feilkodene side 24 i denne manualen PDF feilkode 20 var glødstav avbrott står det ..... ja du hadde rett der Redigert 4.November.2009 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Birchwood 320 Svart 4.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2009 En annen ting er at det er irriterende at eg ikke kan kjøre viften på fort med liten effekt + at ein ikke kan kjøre viften sakte ved ventilasjon.. bråker jos som f om eg vil ventilere litt Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 (redigert) feilkodene side 24 i denne manualen PDF grom den manualen der. printes nå - skal studere den. er jo en reparasjonshåndbok MEN den er ikke for D5. Har du den for D5 også? Redigert 4.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 her er den http://www.termomarin.no/pdf/eber/Airtroni..._SV_10_2005.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 har sendt mail til importør med spørsmål om alle feilkoder kan slettes med Digitalmodulator 801, AIRTRONIC Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 (redigert) Lurer dere på noe om Eber varmere så er dette karen å kontakte Veldig hyggelig kar Det er han som står som servicemann for Termomarin postet fra siden deres Vi har et godt samarbeid med IMS Per Varild i Sandefjord, som har mange års erfaring med feilsøking og reparasjon av varmere. Han selger også deler til Eberspächer og Ardic varmere til sluttbruker. Kontakes på mobil 907 84 056 eller via mail: per(at)imssandefjord.no Redigert 4.November.2009 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Birchwood 320 Svart 5.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2009 Kjempe. Skriver den ut eg og...Tusen takk Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Fjordutsikt Svart 5.November.2009 Del på Facebook Svart 5.November.2009 Kjempe. Skriver den ut eg og...Tusen takk Hvorfor ikke bare lagre den på egen PC og printe ut ved behov? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 5.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2009 Fordi den skal ligge i båten kor varmeren er.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 5.November.2009 Del på Facebook Svart 5.November.2009 har sendt mail til importør med spørsmål om alle feilkoder kan slettes med Digitalmodulator 801, AIRTRONIC her er svaret fra Termomarin Alle feilkoder som står i reparasjonshåndboka kan leses ut og slettes med 801-panelet. I instruksjonen til panelet står det opplistet noen få, typiske feilkilder. Hvis du opplever andre feilkoder utover dette kan det være fornuftig å kontakte et autorisert verksted for å få en vurdering av hva som forårsaker feilen. I noen tilfeller kan det være nødvendig med en mer inngående diagnostisering, dette utføres da med PC. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 Jeg kjøpte glødestift og drivstoff nett fra Seatronic. kostet ca 600 kroner. Jeg synes det er kjekt å ha disse delene i båten slik at jeg kan fikse det mest elementære med varmeren når vi er på tur. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.