Storebuneset Startet 4.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2009 Jeg har en Arvor 215 med en 85 hester Nanni diesel. I januar startet jeg opp motoren og glemte å åpne for kjølevannet. Har satt inn ny impeller(Litt av en jobb), men bitene som ble slitt av må ha fulgt med videre i systemet. Har noen her på siden forslag om hvor de kan være? Jeg har et lite håp om at de er spylt ut av kjølesystemet. MVH Storebuneset Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Hvis det ikke er noe vannfilter mellom sjøvannspumpe og kjølere, så finner du de nok i kjølerne tenker jeg Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
glek Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Eller de kan ha forsvunnet helt ut via eksosen dersom bitene er små. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Hos meg ville de i alle fall ha lagt seg i innløpet til oljekjøleren.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
rover Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 PÅ Volvo 41 havner de i oljekjøleren, og hindrer sirkulasjonen av kjølevann...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Storebuneset Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Takker for alle gode svar. Jeg skjønner jeg må bli litt mekaniker og finne ut hva jeg må demontere for å sjekke hvor bitene er blitt av. Hvis ikke de har forsvunnet videre ut med eksosen. må det bli kjølerne. Jeg visste jeg hadde en varmeveksler, men ikke at jeg hadde en oljekjøler. Tror jeg og skal ta en telefon til Nogva fabrikken som har marinisert motoren. Jeg er nok helt sikkert ikke den første som har gjort dette, og heller ikke den siste. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Du må bare sjekke kva rekkefølge det sirkuleres, og så skru av slanger og sjekke. Hos meg er både gear-oljekjøler og motor-oljekjøler før impeller, så evt biter går rett i varmeveksler En bekjent fikk problem med varm motor 5-6mnd etter han kjøpte båten, og fann biter i systemet. Hadde gått bra lenge, og så sikkert flytta på seg de bitene......var hele skovlebiter... her må du vurdere risiko opp mot jobben å skru av slanger og spyle baklengs Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.