Jump to content

Kuleventil på lensehull sitter fast - Hvordan fikse?

Boywonder

Recommended Posts

-morten- skrev 34 minutter siden:

Var med på å bygge en katamaran i 2001, ventilene til kjølevannsinntakene kosta 12000 oer stykk. De var i messing så vidt jeg husker.  Offshore bruker vi mange forskjellige kvaliteter på ventiler alt etter type medium og materiale i rørene

Tror det er messing jeg har nå. Men tror den har stått ubrukt etter at det ble installert løsning for landtømming av septik. Så tror de fleste varianter blir stuck med nok tid, lite bruk og dritt etc involvert..

Komodo skrev for 18 timer siden:

Det der var en tåpelig innsparing, for da blir plutselig spindelen et svakt punkt som kan ryke. 

Hvorfor er dette et svakt punkt? Er ikke 304 bedre på strekk enn 316?

PaulS skrev for 18 timer siden:

Ja, noe må de vel spare inn på for å være best på pris...

Det er ikke nødvendigvis snakk om å spare penger, men mer rette egenskaper på rett sted vil jeg tro. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev for 1 time siden:

Hvorfor er dette et svakt punkt?

Fordi 304 ikke har molybden i legeringen, og er dårligere egnet på steder man kan få tildekkingskorrosjon. Noe som ikke er utenkelig inne i en ventil. 

index skrev for 1 time siden:

Er ikke 304 bedre på strekk enn 316?

Det er i tilfelle nytt for meg. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...