Lettrus Startet 5.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2009 Jeg var ute med båten i går, som har en 75 hk Mariner fra ca 1997 - altså vanlig totakts forgassermotor med separat oljetank. Motoren fungerte prikkfritt første del av dagen, men da vi skulle hjem var det en del motgående sjø, så vi gikk i 10-12 knop, ca 3000 omdreininger. Etter stund mistet vi kraft og motoren stoppet. Den startet lett igjen, men ville ikke gå i gear, men etter en del forsøk harket den seg videre og gikk pent en stund før den stoppet igjen. Slik holdt det på 3-4 ganger inntil vi nådde roligere farvann. I rolig sjø gikk motoren helt fint. Hva er dette ? Jeg tenker vann i bensinen som er skvulpet opp pga sjøgang, men gir det slike utslag? Motoren har vanlig bensinfilter som sitter i motorbrønnen (ser ut som et vanlig spin-on oljefilter for en motor), og det er tatt av og tømt etpar ganger i løpet av sommeren (var selvsagt nytt i vår). I tillegg har det gått på noen flasker kondensfjerner i løpet av sommeren de siste tankene. Hvis det er vann i bensinen - hvordan er det enkelt å få det ut? Kan jeg hive på noen liter rødsprit? Finnes det mer effektive vannutskillerfilter som jeg lett kan sette på (med glass evt dreneringsventil) ? Jeg har ikke funnet noen bunnplugg i tanken for enkel drenering. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Ville nok fått tak i en vannutskiller, for agressivt bruk av kondensfjerner har en tendens til å tørke ut drivstoffslangene Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.