Jump to content

Hvordan få ut luften igjen av oppblåsbar redningsvest


heidibo

Recommended Posts

neste gang får du teste den med å blåse opp manuelt, da kan du ta vare på gasspatronen i hvertfall.... :giggle:

 

Ok, skal se etter!

 

Grunnen til at jeg testet den er pga at jeg holder på med en masteroppgave der jeg designer en ny redningsvest. Da er det greit å prøve hvordan dagens virker. Et av probleme er i alle fall at den er ikke så veldig intuetiv når det gjelder vedlikehold.. :)

Link to post
Share on other sites

Den nye vesten du lager bør påtrykkes "brettekanter" på pløsa samt ett par tegninger som viser hvordan den skal brettes sammen.

Satt litt med fruens Baltic Winner(tror jeg den heter) før den var like teit nedpakket som før jeg hev vesten opp på brygga og den hektet seg i ett tau og datt i sjøen... :crazy:

 

Andre innspill til nytt vestdesign. Kopier fleece'n i kraven på Balticen, mye mer behagelig enn bare nylonkanten på ett par rimelige HH-vester vi har.

 

Sett på ett par ringer for å knipse på snora til dødmannsknappen. Ungene bytter på å kjøre jolla, og det er mye flytting av snor mellom vestene. I dag må man tre snora rundt magebelte e.l. En D-ringer plassert på hver "pontong" vil gjøre det mer hensiktsmessig.

 

Flere forslag?

Link to post
Share on other sites

Lomme på vesten til vanntett VHF eller PLB. Må sitte høyt oppe slik at antennen kommer klar av vannet, og kombineres med en D-ring slik at apparatet kan sikres med snor. Utfordringen er kanskje å unngå at apparatet kommer på baksiden når vesten blåses opp?

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...