GM36 Startet 6.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2009 Har en Dufour seilbåt fra 2000 med landstrøm og ville gjerne lage en ny kabel. Fant til slutt det jeg trodde var riktig plugg (for båtsiden) fra Hubbell hos SeaSea. Men den gang ei. En sjekk på Hubbells hjemmesider viser denne oversikten https://www.hubbellnet.com/max_htm/tech_stu...NEMA/front.html Ser en på 30A pluggene er bred og smal kontakt byttet om på 125V vs 250V kontakt. Den jeg kjøpte hos SeaSea var 250V mens det ser ut som min båt har 125V kontakt. Får ikke tak i 125V kontakt hos SeaSea. Har noen tips om hvor i Norge jeg få kjøpt noe slikt? - GM36 Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 6.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 Skjønner ikke helt dette... Er din båt fra USA? Siden den har 125V-kontakt. Eller skal den til USA siden du leter etter 125V-kontakt. Såvidt meg bekjent finnes det ingen land i Europa hvor du har bruk for 125V-utstyr. 30A høres også ut om du ikke har en Dufour, men ett eller annet på 70-100 fot Sitér dette innlegget Link to post
GM36 Svart 6.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 Nei anlegget er 250V. Båten ble levert direkte fra Frankrike. Men når jeg forsøker å finne riktig kontakt (hann) på båtsiden så finner jeg at det som er montert på min båt i katalogen til Hubbell ser ut som 125V versjon. Den jeg kjøpte hos SeaSea ser helt maken ut men med bred og smal pinne er byttet om. Slik som 250V versjonen av pluggene i katalogen viser. Innehaveren hos SeaSea som vanligvis er veldig hjelpsom sa vel noe slik som "j***a rot" om disse ulike versjonene av kontaktene. - GM36 Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 6.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 Ville byttet ut kontaktene både på båten og på kabelen med noe som er standard i Norden og ville auksjonert bort den franske utgaven. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 6.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 30A høres også ut om du ikke har en Dufour, men ett eller annet på 70-100 fot 30A/120V gir samme effekt som 15A/240V og er vel ikke mer enn man bør ha når man først installerer landstrøm. Ville byttet ut kontaktene både på båten og på kabelen med noe som er standard i Norden og ville auksjonert bort den franske utgaven. Støttes, med mindre du har skilletrafoer eller annet utstyr som ikke tåler 240V, men hvis du har hatt tilkoblet 240V før, så er det vel greit. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
GM36 Svart 6.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 Har vurdert å bytte. Men legger ved (dårlig) bilde av kontakten i tilfelle noen vet hvor jeg kan få tak i denne. -GM36 Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 6.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 Tror ikke den kontakten der blir godkjent i Norge. Er det Norsk leverandør som leverer båten med denne kontakten? Eller importerer du selv? Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Minner om den kabelkontakt som jeg har i min Sea Ray båt. Den er CE godkjent, og solgt ny i Norge, og har 220V/16A landstrømanlegg. Lurer på om dette kan være en overgangskabel du kan benytte Link Eller kan det være produkt nr 100572 eller 66966 hos Watski /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.