Jump to content

Ødelagt ventil i RIB! Hjelp!


MindViruz

Recommended Posts

Hei.

Ventilen på et ene kammeret på riben min gikk til helvete i dag :(

 

Kort fortalt, så løsnet den platen som tetter i ventilen, slik at den falt inni portongen, og den ble flat som en pannekake på 3 sekunder :'(

 

Det ser ut som om selve ventilen, med fjær, pinne, og plate med paking på, det som gjør hele tettejobben, er en gjenget senterdel som skal gå an å skru ut av ventilen, og bytte om noe går galt.

Var det noen som skjønte den?

 

Ihvertfall. Riben er fra 94, og jeg prøvde å skur ut senterdelen, med en tang som jeg stakk inni og vred til. Tangen holdt mot en "pinne", en slags holder for pinnen som holdt tetteplaten på plass, og dette knakk selvfølgelig, for den satt skikkelig fast.

På bildet, ser dere den hvite pinnen som holdt fast tetteplaten, og den holderen som går tvers over hullet som jeg knakk i forsøket på å skru selve ventilen ut av holderen.

Jeg har ikke noe verktøy som jeg får til å gripe den sentrale delen av ventilen, slik at jeg kan skru den ut, og bytte denne.

 

Er det noen som har peiling på sånt, gjort det før, eller har noen gode råd å komme med?

Finnes det ett spesial verktøy for dette?

 

Hvor kan man få tak i ny ventil?

 

Hadde blitt KJEMPE GLAD om noen kunne hjelpe meg med dette :)

 

Her er noen bilder:

rsz_dsc00187.jpg

rsz_dsc00188.jpg

rsz_dsc00189.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...