Chipsrederx85 Startet 7.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2009 (redigert) Se bildene. Trenger to flyteelementer som er lette å montere og som hjelper til med å holde plattformene med motoren over vannet når jeg står på de hvis jeg skal skjekke oljen på motoren. Flyeelementen skal monters under de plattformene på bildene. SE BILDENE: Noen med et godt tips? Trenger flyteelement under disse. Redigert 7.Oktober.2009 av Flytebrygge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Kan du ikke bare stappe under to store kulefendere de to gangene du sjekker olje på motoren ? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 (redigert) Gidder du...så støper du forlengelse av skroget der. Tette kasser. Så får du kjøpt fine luker å montere oppå plattformen på bildet. Fin lagringsplass og då red: eller bakk inntil brygga å stå på land å peile Redigert 7.Oktober.2009 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Chipsrederx85 Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Står der bak nå jeg kjører vannski og skal feste tauene. Jeg bader derfra, og da jeg hadde 25 hk kunne jeg hoppe fra båten og sette skoene på de plattformene. No med 50 hk skulle jeg ha hatt litt større bæreevne under de. Flere gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Skal du ha noko permanent under der, så må det være skikkelig. Nytter ikkje å lime fast stablekasser fra europris med sika...... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Chipsrederx85 Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Må nok være noe permanent. Noen tips? Vil helst kunne skru det fast med bolter og mutter også bruke silikon til å tette. Bare å komme med forslag. Sitér dette innlegget Link to post
ringvassøy Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Enig med Sæbø. Forleng bunnen av båten under plattformern og lag sider. Får et fint rom til å ha tauverk osv inni ved å lage en luke oppå. Dette øker bæreevnen masse. Det blir fint og det er ordentlig gjort. Ville ikke satset på noe "stæsj" som man kliner fast med silikon og skruer. Har sett sånne forlengelser på en 26 fots båt og der fløt båten 10 cm lettere bak etter at det var laget slike. Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Har ikke nok kunnskap eller erfaring til å begynne med å støpe i båten. Vill helst ha noen hvite pongtonger som kan festet under plattformene. PS: Man kan ikke lage luke i plattformene fordi de er forsterket med stål på innsiden. Skulle jeg da lage et stort hull til å ha tau og fendere ville de ikke tåle at jeg hadde stått på de, og det er jo hele poenget dere. Noen som har noen tips til slike hvite pongtonger? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Disse pontongene ville i så fall fått såpass belastning når du går i plan at du må regne med at de forsvinner på første turen, og i verste fall etterlater seg store hull i akterspeilet etter skruene. Så fo meg finnes det bare to alternativ. Enten bygge på en skikkelig solid forlengelse av skroget, eller skifte til mindre motor. Alternativt investere i et par gummistøvler... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chipsrederx85 Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Hør her: Båten er ikke nedi vannet når jeg kjører, kommer opp i 20 knop og kjølen er 10 cm under vann. Pongtongene får ikke noe belastning, de skal ikke gå så langt ned at vannet tar borti de. Se på v-bunnen, de plattformene er langt over kjølen. Bytter ikke til mindre motor, kan ikke gi opp så lett. Flere gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Noen som har noen andre smarte tips? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 En slik kasse som vi foreslår støpes under, skal støpes fra underkant skrog, til opp-under plattformen du står på. Plattformen vil med dette bli forsterket enormt, så etterpå kan du lage så mye hull og luker som du bare vil. At du ikkje støper er ingen problem, det er mange tråder her på BP om tilsvarende prosjekt, så dette kan du lese deg frem til. Dersom du synest det blir for omfattende, og ønsker en "kjapp" og lettvindt løsning, så ehhh ja...hmmm Da blir det en kveil tau fra biltema og surre fast to kulefendere ja Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
nomen Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Det som slår meg er at du bruker f.eks. isopor å skjærer de til så de får riktig passeform. Deretter "baker" du de inn i glassfiber,lakkerer de og skrur de fast fra innsiden av plattformen (hvis det går) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Chipsrederx85 Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Gode tips Noen flere gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Tror jeg ville begynt med å funnet en isoporblokk og festet innunder akterenden for å se hvor mye oppdrift som må til før du får det slik du vil ha det.... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 legg noe tungt i baugen ;) Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 legg noe tungt i baugen ;) He he, likte den Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Golito Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Tror jeg ville begynt med å funnet en isoporblokk og festet innunder akterenden for å se hvor mye oppdrift som må til før du får det slik du vil ha det.... hvis du skjærer/former til isoporblokker så de passer perfekt, og så legger bakepapir over og smelter med et strykejern for å få en jevn holdbar overflate? så kan du evt male de etc, og lime de fast med sika.. Vil dette være umulig å få vekk, eller for dårlig kvalitet på? detter det av uten skader så detter det jo bare av.. har ikke prøvd strykejern selv, men med 12v batteri og smeltretråd ble det en ganske holdbar og hard flate når man skjærte i isopor. innbiller meg at det finnes et lite potensiale..? anbefaler uansett ikke det fineste jernet til sånt bruk.. Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 (redigert) Hvis jeg får tak i noen isoporbiter som passer perfekt og legger bakepapir rundt. Så tar jeg et strykejern slik at bakepapiret fester/smelter seg til isoporen. Da får isopren en fin og god overplate. Så bruker jeg litt teip eller lim til å feste bakepapiret til isoporen skikkelig. Så sprayer jeg de isoporbitene med bakepapir hvit. Så limer jeg de på båten med sika. Høres dette ut som en god plan? Redigert 8.Oktober.2009 av Flytebrygge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ringvassøy Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Dette er jo et tydelig eksempel på at om man kjøper brukt båt så kan man komme borti mange rare løsninger. Jeg ville Aldri gjort dette. men men det er nå din båt og ikke min... Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 (redigert) Kjøper brukt båt??? Båten er en 08 mod. Kjøpt helt ny fra forhandler forige sommer! Den har ikke engang hatt bunnsmøring på noen gang! Dette er ikke noen 93 mod Hurricane som man kan få tak i uten lakk for 2000. Her skal allt gjøres med presisjon og nøyaktighet. Redigert 8.Oktober.2009 av Flytebrygge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Mitt forslag lengre opp var for først finne ut hvor mye isopor som måtte til. Kan godt være at det er snakk om en stor klump eller en liten sak....Dette vet du ikke før du prøver....Når du vet hvor mye som må til får du vurdere hvordan dette skal se ut og om det i det hele tatt lar seg gjøre å få til.... Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Er dette en scandinavien 200 jeep? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 ... jeg får tak i noen isoporbiter som passer perfekt og legger bakepapir rundt. Så tar jeg et strykejern slik at bakepapiret fester/smelter seg til isoporen. Da får isopren en fin og god overplate. Så bruker jeg litt teip eller lim til å feste bakepapiret til isoporen skikkelig. Så sprayer jeg de isoporbitene med bakepapir hvit. Så limer jeg de på båten med sika. Kjøper brukt båt??? Båten er en 08 mod. Kjøpt helt ny fra forhandler forige sommer! Den har ikke engang hatt bunnsmøring på noen gang! Dette er ikke noen 93 mod Hurricane som man kan få tak i uten lakk for 2000. Her skal allt gjøres med presisjon og nøyaktighet. Hmm. presisjon og nøyaktighet.... skeptisk til skissert framgangsmåte, ihvertfall på en 2008 modell. slik hjemmespikka løsning på en 93 Hurricane hadde ikke gjort så mye men på en ny båt Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Chipsrederx85 Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 (redigert) Har tenkt om og jeg går for å ikke gjøre noen ting. Redigert 8.Oktober.2009 av Flytebrygge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.