Fanta Startet 7.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2009 Jeg har i dag antagelog begitt meg ut på noe jeg skulle latt andre ta seg av. Har instalert Ebersprächer D4. Da alt var montert og herligheten skulle testkjøres skjedde det fint lite. Det lyser i dioden til såvel viften som varmen på kontrollboksen (termostat/startboks), men disse slukker igjen etter et par sekunder. Den røde dioden sto ved et par anledninger og blinket (ca et par sekunder hhv på og av), men det skjer ikke noe i selve varmeren. Ikke starter viften, og ikke klikker det i dieselpumpen. Mener jeg har koblet riktig, men hvem vet... Virker som om varmeren ikke får beskjed om at den skal begynne å jobbe. Noen som har en ide om hvor problemet ligger? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Er jo bare å tippe her da. Gå over alle ledninger. Har du koblet rett fra termostat hjulet til varmeren?? Får begge strømledninger strøm. 2 stk sikringer.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Kaftein ØL Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Jeg tipper at du har feilkoblet. Koblingskjema til Eber er ikke så lett og forstå. Har bomma et par ganger selv ;) Sjekke også at dieselpumpen er tilkoblet (og for riktig spenning, jeg fikk 24 v dieselpumpe til den siste varmeren jeg monterte nå, da skjedde det ikke mye selv om det var en kliss ny webasto). Det er også viktig at varmeren får nok strøm, dvs. kontaktene må være gode og batteriene må levere. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Kan forekomme at det tuller ved oppstart dersom du ikkje var skikkelig påpasselig med å holde spenning avslått til alt var ferdig. Prøv en "reset" først. Sjekk hvordan i bruksanvisning. Evt kople av batterikabelen i feks ti minutter Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Zach Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Sjekk montering av pluggene nøye. Kan bli litt forvirret da ledningene har ulik farge på hun- og han-pluggen (dvs. på ledre inn og ledre ut). Sjekk pinnenummer på tegningen mot pinnenummer på pluggene. Hvis du har montert tidsstyring, kan du evt. koble denne ut før du sjekker videre. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Hvis du ikke har tidsstyring: Obs at du kobler en leder (som ikke følger med) mellom B1 pinne 3 og B1 pinne 5, slik som på skjema. Jeg har ikke tidsstyring og har montert slik som på tegningen. Funket på første forsøk! Med enhet for tidsstyring er det mulig at denne ledningen ikke skal monteres slik (har ikke lest manualen nå), og i så fall er det ikke noe godt forslag i mitt innlegg ovenfor å koble ut tidsstyringen før du sjekker videre. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Hei, Sjekk termostaten som Zach er inne på her. Byttet ut denne med en termostat med feilkoder og ble overasket over at koplingskjemaet var feil her. Sjekk gjerne med leverandør at du har rett skjema. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 (redigert) Hei, Beklager dobbeltregistrert Redigert 7.Oktober.2009 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Vis du har" Digitalmodulator 801 "skal du ikke koble slik som i forrige innlegg. Det skal følge med et rosa ark som du skal koble etter. Jeg har skjema (pdf) men klarer ikke å få lagt det ut. Vet ikke om det er dette som er problemet men da er det ivertfall sagt..... Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Dobbeltsjekk at du har nok spenning, altså at batteriene er TOPP-ladet, og da mener jeg topp! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Zach Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 ...Jeg har skjema (pdf) men klarer ikke å få lagt det ut. ... Foxit Reader (gratis) takler dette. Klikk kamerasymbolet på verktøylinjen og merk teksten. Lim så inn i et bildebehandlingsprogram, f.eks. FastStone Image Viewer (gratis) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 7.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2009 Takker Zach men skannet det inn.....enklere for meg Sitér dette innlegget Link to post
Fanta Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 (redigert) Har i dag vært og koblet om styringsboksen iht skjemaet Zach la ut, og råd i herværende forum. Hjertelig takk for all hjelp! Nå funker det eksemplarisk. Baatplassen.no er et fantastisk forum hvor jeg nok en gang har fått hjelp slik at jeg har klart å fikse problemet selv. Nå gleder jeg meg til å komme utpå i morgen i god og varm båt. Redigert 8.Oktober.2009 av Fanta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.