Jump to content

Installert Eberspächer D4 i dag-virker ikke

Fanta

Recommended Posts

Jeg har i dag antagelog begitt meg ut på noe jeg skulle latt andre ta seg av. Har instalert Ebersprächer D4. Da alt var montert og herligheten skulle testkjøres skjedde det fint lite. Det lyser i dioden til såvel viften som varmen på kontrollboksen (termostat/startboks), men disse slukker igjen etter et par sekunder. Den røde dioden sto ved et par anledninger og blinket (ca et par sekunder hhv på og av), men det skjer ikke noe i selve varmeren. Ikke starter viften, og ikke klikker det i dieselpumpen. Mener jeg har koblet riktig, men hvem vet... Virker som om varmeren ikke får beskjed om at den skal begynne å jobbe.

Noen som har en ide om hvor problemet ligger?

Jeg tipper at du har feilkoblet. Koblingskjema til Eber er ikke så lett og forstå. Har bomma et par ganger selv ;) Sjekke også at dieselpumpen er tilkoblet (og for riktig spenning, jeg fikk 24 v dieselpumpe til den siste varmeren jeg monterte nå, da skjedde det ikke mye selv om det var en kliss ny webasto). Det er også viktig at varmeren får nok strøm, dvs. kontaktene må være gode og batteriene må levere.

Hvis du ikke har tidsstyring: Obs at du kobler en leder (som ikke følger med) mellom B1 pinne 3 og B1 pinne 5, slik som på skjema. Jeg har ikke tidsstyring og har montert slik som på tegningen. Funket på første forsøk! Med enhet for tidsstyring er det mulig at denne ledningen ikke skal monteres slik (har ikke lest manualen nå), og i så fall er det ikke noe godt forslag i mitt innlegg ovenfor å koble ut tidsstyringen før du sjekker videre.

kobl_plugg_d4.gif

Har i dag vært og koblet om styringsboksen iht skjemaet Zach la ut, og råd i herværende forum. Hjertelig takk for all hjelp! Nå funker det eksemplarisk. Baatplassen.no er et fantastisk forum hvor jeg nok en gang har fått hjelp slik at jeg har klart å fikse problemet selv.

Nå gleder jeg meg til å komme utpå i morgen i god og varm båt.

Redigert av Fanta (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...