Trulte37 Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Heisann! Vet at det er endel her inne som har god kompetanse på diverse lim og hva som bør brukes hvor. Jeg har så langt brukt Sika 298 til å lime 10mm furustaver på epoxybelagt kryssfinèr på dekket til Trulte. Når jeg nå skal lime staver på vertikale flater på sidene av forhøyningen på dekket er jeg litt i tvil om hvilket lim jeg kan bruke. Det beste alternativet når stavene ikke skal skrues i tillegg er vel å lime med Sika 292, men det er svindyrt! Jeg har igjen endel Sika 298 og hadde helst sett at jeg kunne bruke det også på de vertikale flatene. Ser det står at limet er "selvutjevnende" og til bruk på horisontale flater, men er det dermed helt klin umulig og feil å bruke det på vertikale flater? Er det på grunn av konsistensen? At det siger for mye? Noen som vet? Quote Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
NilsPils Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Kanskje en ide å gjøre en liten test? du har jo allerede Sika 298 tilovers. Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts