Jump to content

Bytte frontplate på Isotherm kjøleskap.


KDB

Recommended Posts

Først fjerner du den ene braketten, for eksempel den over kjøleskapet, da kommer døren av.

Deretter må du fjerne den nederste listen samt håndtaket og deretter dra av fronten. Platetykkelsen er rundt 4mm om jeg ikke husker feil.

 

Slik ble min dør etter at jeg satte inn en teak front (ikke imiteret):

kjoeleskap.jpg

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for svar! Har kjøpt imitert mahogny plate, det som var dumt med denne var at det var forborret hull til håndtak på høyre side, håndtaket mitt er på venstre. Trudde venstre var standard, mitt var vertfall levert slik. Kan den være feilborret? For ordens skyld, det var ingen manual med plata..

Redigert av KDB (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Slik ble min dør etter at jeg satte inn en teak front (ikke imiteret):

 

Kjempeide Frøken den ble et Fryd for øye. :cheers:

 

Har hvert og funnet fram den biten da jeg skiftet veggen samtidig med kjøleskapet

Syntes at det var synd og skjære vekk et så stort stykke for det var så fint spill i teaken,

nå kommer den på plass igjen snart.

Var det 4mm tykkelse?

Jeg må da høvle vekk 6mm, det skjærer i hjerte det er jo teak tosidig.

 

PS. da blir det en, nei det ble det ikke.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Var det 4mm tykkelse?

Jeg må da høvle vekk 6mm, det skjærer i hjerte det er jo teak tosidig.

Dobbelsjekk for sikkerhets skyld tykkelsen, jeg hadde en tosidig teakplate liggene, den måtte jeg høvle av endel. Men det er klart at hvis du sitter igjen med den platen du har skjært ut er jo det tøffest når mønsteret passer veggen rundt. Er den treg å få på plass kan du ta av litt ekstra ut på sidene.

Link to post
Share on other sites

Plata er ca 1mm tykk og 582x455mm. Det er ikke alternativ høyre venstre på nettsidene til Termomarin. Så ligger det en plate bak denne som mest sannsynlig er ca 3mm, så totaltykkelse er ca 4mm. Var ikke klar over dette, men vurderer nå droppe den imiterte plata og heller sage til ei plate i xfiner, dette blir finere.

Link to post
Share on other sites

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt (og evnt. pris og hvor) en slik 1mm original imitert frontplate? Jeg hengslet om og irriterer meg over de to skruehullene der håndtaket sto.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Får ta en mail til dem, men finner ingenting om slik front til dør i reservedelslisten, kun hel dør.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt (og evnt. pris og hvor) en slik 1mm original imitert frontplate? Lars H.

 

Jeg bestilte til vårt skap hos Malfix for et par år siden.nå er vel vårt skap (130 l)noe større enn ditt, men mener å huske at den kostet 400-500 kr

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Ligger under kjøling og tilleggsutstyr, beklager men er dårlig på linker..
Der var det ja, så kun etter under kjøling/reservedeler. Og 178 kroner var ikke ille. Da blir det å få AktivMarin i Lillestrøm til å bestille for meg.
Har du høyre eller venstre hengslet dør.
Hengslene var på høyre side før jeg hengslet om (49liters skap), så nå har jeg to stygge hull oppe til venstre.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da blir det å få AktivMarin i Lillestrøm til å bestille for meg.

Hengslene var på høyre side før jeg hengslet om (49liters skap), så nå har jeg to stygge hull oppe til venstre.

Lars H.

 

Du kan også ligge på været litt å få min 85 liters dør hvis jeg blir fornøyd med fineren.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Snakket med en hyggelig kar hos Termomarin. Han kunne fortelle at normalt var høyrehengsling og platene ble levert uten hull. Alle platene i mahogny i 85 liters størrelse han hadde på lager var boret på høyre side og dette var en feil. Han hadde svart demoplate uten hull inne og dette passer meg fint da eg har svart benkeplate, stekeovn og vifte. Denne sender han meg kostnadsfritt, kjempe service fra Termomarin!!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...