Jump to content

Problem med hydraulisk styring.


Guest Baatsmann

Recommended Posts

Guest Baatsmann

Jeg har en Avanti 28 med to styrepos. Her om dagen ville den ene styrepos ikke mer, så nå virker den ikke. Det er hydraulisk system. Olje er det nok av. Styringen har hakket litt den senere tid. Noen som vet hva som kan være galt? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Luft kanskje?

 

Hvis du har luft i anlegget kan du oppleve hakking o.l.

 

Hvis den ene rattpumpen fungerer helt fint, og den andre ikke fungerer overhodet så kan det jo være feil på sistnevnte rattpumpe.

 

Har det pluttselig oppstått uten at du har gjort noe som helst med styringen?

 

Er det en slange mellom rattpumpene for nivåutgjevning, og lufting på den ene rattpumpen (den som står plassert høyest)?

Link to post
Share on other sites

Guest Baatsmann

Styreposen som ikke fungerer er den som står høyest. Og ja, det skjedde plutselig, etter at jeg tok båten på land, virket den ikke lenger. Hva må jeg gjøre hvis det er luft i systemet?

Har sett at på den nederste styreposen er det litt oljesøl.

Link to post
Share on other sites

Du må som sagt ha en slange mellom pumpene og en luftting i pumpen som står plassert øverst. Ofte ert det en plastpluff øverst fremme på rattpumpene. Det er 2 varianter av disse pulggene, med og uten lufting. I den lavest plasserte pumpen skal du ha tett plugg og i den ander skal det være plugg med lufting.

 

Har du autopilot skal det også være utgjevningslange til pumpen til denne.

 

Olje kan fu fylle på den øverst plasserte pumpen, det mangeler sikkert litt hvis der har lekket ut.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
Guest avanti

Hei

 

Jeg kan ikke hjelpe deg med styringen, men er veldig nysgjerrig på hvordan din avanti ser ut. Grunnen til det er at jeg selv holder på med en Avanti 28 halvfabrikat. Denne ønsker jeg å bygge innelukket styrehus på, samt å ha 2 styreposisjoner. Det jeg håper på å få til, er en båt noe i likhet med den nye smuggler 28 Coupe (www.smugglerboats.se)

 

Kan du si meg litt om hvordan din bår er bygget?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...