Jump to content

Master 820, bytte av vindusviskermotor styrbord, umulig!?


Kodvaag

Recommended Posts

Er det umulig å bytte vindusviskermotoren på førersiden i en Master 820 uten å ta ut glasset av vindskjermen?

 

Jeg har løsnet den defekte motoren, jeg har skrudd den i så små biter som jeg får til...

 

Ser ut som det blir vinkelsliper på akslingen på utsiden for å få vekk den gamle, men det er kanskje ikke noen vits i, ser for meg ut som at jeg må uansett ut med ruten for å få inn ny...

 

Er det noen, som tilfeldigvis har vært borti dette? :smiley:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Pass på når du endelig har fått montert herligheten at den er stilt inn på riktig grader med tanke på vinkel og arbeidsområde så den ikke slår utenfor ruta og du må demontere alt igjen. Hadde forøvrig ei snekke for mange år siden med problem på den ene motoren til viskeren. Kjøpte lik viskermotor og skiftet kun motoren og lot gearet stå igjen i vinduet. Fikk lirket inn motoren med litt teknikk og tålmodighet.

Link to post
Share on other sites

Selgeren sa at gearet var ødelagt i tennene, så han har vel forsøkt å kun bytte elektromotoren.

 

Jeg regner med jeg må ta ut glasset ja.

 

Takk for bildet av min egen båt POLARN! :eek:

 

Den nye motoren er allerede justert ned fra 110 grader til 83 grader.

Det var jo det enkleste med hele jobben. (Var bare å flytte et stag inni gearhuset)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...