Jump to content

RS Stormbull, ny redningsskøyte i Oslofjorden


Astor

Recommended Posts

Det er med forventning jeg skal ta den nye redningsskøyta i øyesyn denne helga. Vi drar til Borgen og hva er vel mer naturlig å titte på den nye skøyta som har fått navnet "Stormbull".

Med 40 knops utrykkningsfart er radiusen for arbeidsområdet betydelig utvidet. Mye nytt teknisk utstyr gjør den nye skøyta veldig anvendbar. I går ble "Stormbul" døpt i Oslo. Mer å lese på Redningsselskapet sider.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Aha, så den er ikke døpt før nå. Så det var derfor den ikke kom opp med annet navn enn RS 146 på AIS'n sist vi lå på Borgen. Da hadde forresten NSSR en liten samling med Stormbull, Uni Oslofjord og Sundt fortøyd side om side. Det ble liksom tripp, trapp tresko der de lå og med mannskapene samlet ombord på Stormbull. (glemte selvfølgelig å ta bilde)

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det er fantastisk at vi har fått en sånn skøyte i Indre Oslofjord. Båten topper over 40 knop, og kan holde høy fart i mye sjø. Dette er samme type båt som Sundt Flyer og Horn Flyer. Jeg vil anta at denne har samme reviderte skrogvinkel som horm flyer har - den er litt skarpere i hekken enn Sundt Flyer.

 

Vær obs på at disse skøytene drar opp litt sjø - og prater dere med mannskapet så nevn det gjerne slik at de blir ekstra obs på det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...