Andy Startet 9.Juli.2004 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2004 Fra aftenpostens nettutgave: Båttyvene er i gang. I år er det stjålet 240 fritidsbåter i Oslofjorden, og de fleste er søkk vekk. Politi og forsikringsbransje mener mange havner i Øst-Europa. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...ticle825330.ece Når ga De deres Båt sist en ny hengelås Sitér dette innlegget Link to post
LEJ Svart 9.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2004 Det har jeg ikke, derimot har jeg gitt den en sporingsandordning som gjør at den kan peiles inn. Får også SMS dersom båten passerer Filtvedt på tur ut av Oslofjorden. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 9.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2004 Har ikke engang låst båten i brygga. Regner ikke med at det er noen som gidder å stjele en sånn type båt som vi har, og dessuten er det nok annet som må gøres for å få den i gang. Føler meg også trygg på at båten er trygg i havna fordi det er nattevakter der hver natt. Siden vi begynte med den nattevaktordningen har det ikke blitt stjålet noen båter, og heller ikke utstyr så vidt jeg vet. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
John_Kr Svart 9.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2004 Sporingssystem, da får du samtidlig tatt sv***. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
jorhei Svart 9.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2004 Sporingssystem, da får du samtidlig tatt sv***. Men hva hvis båten er i Øst Europa før du rekker å melde den stjålet? Vil dette systemet hjelpe da? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Victora III Svart 9.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2004 De som er ute etter å stjele en båt eller bryte seg inn klarer det uansett. Har derfor aldri noe av verdi liggende i båten, men etter å ha hørt om en her inne som fikk skåret av ankeret på båten sin kan en jo begynne å lure.... Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 9.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2004 De som er ute etter å stjele en båt eller bryte seg inn klarer det uansett. Har derfor aldri noe av verdi liggende i båten, men etter å ha hørt om en her inne som fikk skåret av ankeret på båten sin kan en jo begynne å lure....Enig i at de verdifulle tingene ikke legges igjen i båten. Personlig ville jeg bli vel så irritert på eventuell herjing som tap av gjenstander. Derfor tror jeg et alarmsystem med lysdioder og klistermerker virker avskrekkende. Dersom båten blir stjålet og havner i østeuropa, så er vel sjansene for gjenfinning minimal. At folk er årvåkne er nok den beste overvåkingen vi kan ha. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Gunga Din Svart 16.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2004 http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=173256 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom J. Svart 16.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2004 Hei ! Har merket båt og motor med securmark. Løse/avtagbare gjenstander tar jeg med hjem. Men vil de stjele den, så stjeler de. Synd at vi måtte sende inn tennstempelet på AG'en. Greit å ha hatt hvis noen skulle prøve seg på båtjuveri....... Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 16.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2004 Hei ! Har merket båt og motor med securmark. Løse/avtagbare gjenstander tar jeg med hjem. Men vil de stjele den, så stjeler de. Synd at vi måtte sende inn tennstempelet på AG'en. Greit å ha hatt hvis noen skulle prøve seg på båtjuveri....... Tennstemplet på AG'n - det ble ei nøtt å knekke... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Andy Svart 26.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2004 Tennstemplet på AG'n - det ble ei nøtt å knekke... Har du ikke vært i militæret gutt Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 26.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2004 Har du ikke vært i militæret gutt Pinlig - jobber der ja Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.