Jump to content

240 båter stjålet i Oslofjorden i år


Andy

Recommended Posts

Har ikke engang låst båten i brygga. Regner ikke med at det er noen som gidder å stjele en sånn type båt som vi har, og dessuten er det nok annet som må gøres for å få den i gang. Føler meg også trygg på at båten er trygg i havna fordi det er nattevakter der hver natt. Siden vi begynte med den nattevaktordningen har det ikke blitt stjålet noen båter, og heller ikke utstyr så vidt jeg vet.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Sporingssystem, da får du samtidlig tatt sv***.

 

:smiley:

Men hva hvis båten er i Øst Europa før du rekker å melde den stjålet?

Vil dette systemet hjelpe da?

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

De som er ute etter å stjele en båt eller bryte seg inn klarer det uansett. Har derfor aldri noe av verdi liggende i båten, men etter å ha hørt om en her inne som fikk skåret av ankeret på båten sin kan en jo begynne å lure....

Enig i at de verdifulle tingene ikke legges igjen i båten.  Personlig ville jeg bli vel så irritert på eventuell herjing som tap av gjenstander.  Derfor tror jeg et alarmsystem med lysdioder og klistermerker virker avskrekkende.

 

Dersom båten blir stjålet og havner i østeuropa, så er vel sjansene for gjenfinning minimal.  At folk er årvåkne er nok den beste overvåkingen vi kan ha.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Har merket båt og motor med securmark. Løse/avtagbare gjenstander tar jeg med hjem.

Men vil de stjele den, så stjeler de.

Synd at vi måtte sende inn tennstempelet på AG'en. Greit å ha hatt hvis noen skulle prøve seg på båtjuveri....... :lol:

Tennstemplet på AG'n - det ble ei nøtt å knekke... :lol:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...