beveren Startet 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2009 Har for ikke lenge siden kjøpt en snekke fra 1967 Den har innebygd ferskvannstank, spørsmålet er om vann lagret på denne gamle tanken er drikkbart eller ei? Drikker dere andre eiere av gamle snekker vann fra deres tanker? Evnt hvordan kan man finne ut om det er drikkbart? Er ikke lysten på å teste ut tankens bakterieflora på meg selv.. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2009 (redigert) Hvis du har mulighet for inspeksjon og rengjøring av tank ville jeg forsøkt det. Ellers er det forskjellige remedier å få kjøpt for å få bukt med eventuell bakterieflora som måtte befinne seg i vanntank. Båtutstyrsbutikker selger slikt. Redigert 10.Oktober.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2009 Ja! Sitér dette innlegget . Link to post
SveinHa Svart 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2009 Har alltid drukket vannet fra tanken ombord og aldri hatt problemer med det. Tar gjerne en klorinbehandling annenhvert år eller så og om tanken har mannhull er det alltid en fordel å skrubbe den innvendig en gang i blandt. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Hansi Svart 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2009 Står også en del info rundt emnet i denne tråd fra tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2009 Bruker bare vannet til kok og oppvask jeg. Drikker ellers bare pils i båten Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
SeaRaymond Svart 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2009 Ja og rom og cola Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2009 Og sambuca, og Gammel Opland, og Cointreau, og Vianvang Dram, og, og, og, og, og................. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
tom-ass Svart 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2009 Jeg bruker vannet i båten til alt, unntatt som tørstedrikke, da går det i øl, brus eller i værste fall flaskevann! Men jeg pusser tenna i det, og koker kaffe, dusjer, osv. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Medusa Svart 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2009 Vannet på tanken er nok sikkert helt OK. Jeg byttet vann og kloakkrør til huset for noen år siden. Ville ikke at fruen skulle se hvordan de gamle rørene så ut inni av redsel for at hun skulle få avsmak på vannet... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.