Jump to content

Lading - Evinrude 40 hk 2-takt?


nimbuster

Recommended Posts

Jeg har ingen erfaring med større påhengsmotorer..., men har nå kjøpt en Ryds 440 GT med Evinrude 40 hk 2-takt 95 mod. Batteri med el. start og el. trim er standard. Er det en form for "dynastarter", eller lader ikke motoren? Bruk så mye strøm du vil, og lad så opp deretter?

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Motoren lader batteriet når du kjører, MEN hvis du dorger for mye (veldig lenge og lengre enn langt) kan det gå ut over batteriet (det vil si at du tar mer energi enn du lager). Det gjør den i hvert fall på alle båter jeg har kjørt og hatt :flag:

 

Tror de fleste kan skrive under på dette, eller?? :flag:

Redigert av Flytebrygge (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ved nærmere ettertanke kan jeg jo bare starte opp, koble på et multimeter på batteriet og møle ladespenningen? Men, dersom lading måles, hva kan man antude av ladespenning her?

 

Ikke stort forbruk, men dog litt til start, itt under gange og det faktum at det går an å koble til f.eks. en kjøleboks osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...