triggerhappy Startet 11.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 11.Oktober.2009 (redigert) Har hakk i propell på Suzuki DF50, er dette hakket stort nok til at den bør byttes? Tenker først og fremst på ubalanse, men også på ytelse. Redigert 11.Oktober.2009 av triggerhappy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
880 Svart 11.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2009 Du bør nok gjøre noe med denne, sjekk hva det vil koste å få reparet propellen kontra ny. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post Share on other sites More sharing options...
SeaRaymond Svart 11.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2009 Tror ikke jeg hadde kjøpt ny for det hakket der, men ville prøvd å rette på det kosmetisk selv. En annen ting du selvsagt ikke kan vite med sikkerhet er om støtet har skjevet bladet slik at det faktisk er betydelig ubalanse i propellen, videre kan det ha oppstått brudd som ikke kan sees med det blotte øye, og vips en dag forsvinner propellbladet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
abbor Svart 11.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2009 Om det er nødvendig eller ikke å gjøre noe med dette skal ikke jeg utale meg om, men bytte propellen er ikke nødvendig. Jeg har reparert et mye større hakk i propellen til min DF115 med JB Weld og har nå kjørt 130 timer etter reperasjon. Jeg har trailerbåt slik at jeg ser propellen etter hver tur og den ser like fin ut. JB Weld Jeg kjøpte JB Weld hos enten Claes Ohlson eller Biltema, mest sannsynlig CO, men fant det ikke på websidene hos noen av dem nå. Ser det finnes en spesialutgave for bruk i saltvann, båten min tas opp etter hver tur og brukes for tiden bare i ferskvann. JB Weld Marine Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Svart 11.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2009 Dra av eventuelle skarpe grader med en fil. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Svart 11.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2009 Det propellfirmaet i Arendal har ny aluprop til rundt en tusenlapp, så det skal ikke stå på det hvis et bytte er nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Svart 11.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2009 Hadde vel prøvd å reparere i første omgang. I tillegg ville jeg nok muligens vurdert innkjøp av ny reserve propell muligens. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joerg Becker Svart 11.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2009 Kavitasjon I tillegg påvirkes det propelllagere og går på forbruk. Slik mindre skader er forholdsvis billig å reparere av propell-fagverksteder, men selv større skader koster skjelden mer enn 30 til 50% av prisen til en ny propell. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.