Jump to content

Plastpest på båter produsert etter 2005?

Lazyjack

Recommended Posts

Kan man anta et nyere plastbåter(f.eks. produsert i 2005 og utover) ikke er like utsatt for plastpest/osmoseskader som båter produsert la oss si på 80-90 tallet? Jeg tenker da ikke på båter hvor det er benyttet epoxy men båter bygget tradisjonelt med glassfiber og polyester. Selv har jeg en Bavaria fra 2008 og er usikker på om det er benyttet en polyestertype som skal være mer motstandsdyktig enn tidligere polystertype.

Trenger noe å bekymre meg over gjennom vinteren :cryin:

NB: Ikke gjør dette til en diskusjon om hvorvidt osmoseskader er noe å bry seg med eller ikke :lipseal:

Redigert av Lazyjack (see edit history)

Litt på siden; båter av i dag som er laget etter CAD, er så tynne i laminatet at strukturelle skader vil være mye mere utbredt problem om 30 år enn dagens 30-årige båter som bare plages med osmose!

Det var dagens malurt i begeret! :wink:

Redigert av Tranen2 (see edit history)

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...