Jump to content

Forskjellen på Yamaha 9,9 sport og Yamaha 9,9


GøyPåHavet

Recommended Posts

Slogmåken: Undrer da også på om det går an å videre sette den opp til 20 hk da blokka på denne skal være lik 20 hesteren. Motoren er stor og forholdvis tung, veier rundt 51kg og er da lik 20 hesteren. Å se de to 9.9 hesterne til yamaha ved siden av hverandre var ganske sjokkerende, sporten var betydelig kraftigere.

 

har ikke helt sjønt denne siteringa! :crazy:

Redigert av Vengsøyværing (see edit history)
Link to post
  • 1 måned senere...

Har bestilt en 9,9 sport i dag. Eneste forskjell på denne og 15 hk er at 9,9`en er sperret med en skrue på gasshendel (får ikke full åpning). Skal få forhandler til å ta vekk denne når jeg henter motoren.

 

En standard 9,9 har 212 kubikk, mens 9,9 sport har 362! Og vekta er en del høyere på sport`en, ca 51 kg mot ca 40 (kort stamme). Merkes vel ikke bortsett fra når den skal monteres på båten. Standard 9,9 er lik 8 hk, mens 9,9 sport / 15 er lik 20 hk, bør si en del om soliditet.

 

Ser på forumet at en som har prøvd begge 9,9`ene er strålende fornøyd med uplombert 9,9 sport (på samme båt som vi skal ha den på, Askeladd 2210). Knapt nok på plan med standard, ca 20 knop med sport (uplombert).

 

Snakket med en annen forhandler enn han jeg kjøpte hos, de hadde ikke solgt èn 15 hk i år, kun 9,9 sport. Koster ca 2500,- mindre enn 15 hk pga lavere hk-avgift, staten tar vel inn nok kroner ellers :cheers: 18000,- for en brenn ny Yamaha 15 firetakt, godt fornøyd :yesnod:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...