Jump to content

Erfaring med Midland håndholdt VHF.


Fran

Recommended Posts

Hva er problemet med den?

Det er meget kort rekkevidde, dårlig høytaler og noe knotete med kanalvalg! Vil si at det er FALSK sikkerhet med denne radioen.

Det som er bra med Midland, er batterikapasiteten. Men det hjelper lissom ikke, når ingen hører deg.

Legg på en 1 til 2 båtpenger og få deg en radio som har bedre rekkevidde.

Link to post
Share on other sites

Biltema har også en håndholdt VHF, ...men er enda litt billigere..

 

Den portable VHF'en som Biltema selger, ville jeg personlig styrt unna da den har "hele" 2 Watt maksimal sendeeffekt. :giggle:

 

Dersom du eller andre ønsker utfyllende informasjon om dette VHF-apparatet fra Biltema, er det allerede diskutert i flere tråder her på foraet. Søkefunksjonen er da fin.

Link to post
Share on other sites

Seatronic har Standard Horizon HX280E på tilbud til 1395kr, 6W utgangseffekt, flytende og IPx7 vanntetthet. Dette er en god og pålitelig håndholdt VHF, med denne prisen burde valget være enkelt.

Hei.

 

Høres ut som et godt tilbud. Har jo en stasjonær Sailor RT2048, men kunne vært greit med en håndholdt dersom en skulle havne i sjøen og kave.

 

Men som hoved-VHF (anbefaler likevel VHF med utgangseffekt 25watt):

- Vet du om den kan kobles til ekstern antenne?

- Kan den kobles til 12volt og stå permanent tilkobles uten å overlades?

- Hvordan er lyden, noe særlig styrke på den slik at en ikke må holde den helt inntil øret for å høre et oppkall?

- Har den fritidsbåtkanalene L1, L2 og L3?

 

Lars H.

gleder meg til kommende båthelg

på Oscarsborg, den siste i år?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

VHF'en er noe av det viktigste sikkerhetsutstyret man har ombord i en båt, ingen tvil om det.

 

Derfor kan jeg ikke med min beste evne begripe hvorfor enkelte absolutt skal ha tak i det billigste VHF-skrammelet som lar seg oppdrive på markedet.

Er virkelig ikke livet mer verdt en 795 kroner :confused::confused::confused:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Derfor kan jeg ikke med min beste evne begripe hvorfor enkelte absolutt skal ha tak i det billigste VHF-skrammelet som lar seg oppdrive på markedet.

Er virkelig ikke livet mer verdt en 795 kroner :confused::confused::confused:

Hvis du leser spørsmålet over en gang til, så spør jeg ikke om din moralske mening. Men om noen har erfaring med produktet.

Link to post
Share on other sites

Importøren tok min Midland i retur i vinter. Halleljua for det. Kjøpte meg en flott Lowrance håndholdt istedenfor med GPS. Men har nå solgt båten og skal da selge denne radioen , om noen er intressert i det. Den ligger i esken sin og er kun prøvd ett par ganger. Selges for 2000kr.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Importøren tok min Midland i retur i vinter. Halleljua for det. Kjøpte meg en flott Lowrance håndholdt istedenfor med GPS. Men har nå solgt båten og skal da selge denne radioen , om noen er intressert i det. Den ligger i esken sin og er kun prøvd ett par ganger. Selges for 2000kr.

 

Har du denne enda?

 

Henning

Link to post
Share on other sites

Må si jeg er imponert over hva du skal gjøre med den mens du ligger og kaver i sjøen...... :giggle:

 

 

kunne vært greit med en håndholdt dersom en skulle havne i sjøen og kave.

 

 

- Vet du om den kan kobles til ekstern antenne?

- Kan den kobles til 12volt og stå permanent tilkobles uten å overlades?

- Hvordan er lyden, noe særlig styrke på den slik at en ikke må holde den helt inntil øret for å høre et oppkall?

- Har den fritidsbåtkanalene L1, L2 og L3?

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...