Mamsen Startet 12.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 12.Oktober.2009 Jeg er ny på forumet og er blitt den glade eier av gammel båt med gammel motor. Innkjøpt nå i høst og planen er å få den klar for en tidlig sesong 2010. Jeg ville gjerne gjøre ting skikkelig. I tillegg til vanlig vinterkonservering ønsket jeg derfor at servicefirmaet skulle sjekke motor og drev litt ekstra for å gi meg en enkel status på det som for meg er viktigst for en vellykket sesong. Alle belger i drevet ble byttet. Girwire til drevet var treg og ble byttet. På motor fant jeg selv at det hadde lekket saltvann og feilen ble lokalisert til belgen som går ut fra raiseren. Dermed måtte raiseren av. På motoren (3,7L/165HK Mercruiser 1987) sitter det en aluminiumsmanifold, og den så ikke bra ut....Var ganske "slitt" og det var kort vei fra kjølevannskanalene til eksosen. Slik jeg forstår det, så er det ikke veldig bra om vannet kommer inn i eksoskanalen. Da vil det komme vann i sylinderene!!! Det skjønner til og med jeg er dumt..... Har prøvd å finne en ny manifold (som ikke koster mer enn motoren) på nettet, uten at jeg foreløpig har lykkes med det. Det virker som dette er en "sær" Mercruiser som svært få har deler til. Kan få det fra statene, men det er dyrt. Jeg er blitt fortalt at manifolden kan repareres av et verksted som kan sveise aluminium og planslipe etterpå. Så endelig til spørsmålet: Er det noen her på forumet som kjenner til et verksted i Oslo området som gjør denne jobben på en skikkelig måte? Håper på en god løsning på denne utfordringen slik at jeg kan fikse dette i god tid før sesongen. Hadde egentlig planer om å fikse litt på kosmetikken på båten før sommeren, og håper fremdeles også å fått gjort dette.... Sitér dette innlegget Medlem av Rygge Båtforening Hjemmehavn: Fuglevik Båthavn Draco 21SC - Nor-Dan 780 - Nor-Dan 980 Link to post
Ribtjenester Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Oslo cylinder service på ryen. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mamsen Svart 12.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Takk Morten. Da tar jeg med meg manifolden dit i morgen. Sitér dette innlegget Medlem av Rygge Båtforening Hjemmehavn: Fuglevik Båthavn Draco 21SC - Nor-Dan 780 - Nor-Dan 980 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.