benq Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Er det roret originalt? Kan jeg ikke svare på siden det er første gangen jeg har båten på land. Men på en "test" som var gjort da båttypen kom ut (tror det var på begynnelsen av 80 tallet) så var det påpekt at den hadde ett stort ror. Snakket og med en som hadde hatt samme båttype, og han berømmet det store roret som aldri slapp, uansett krenging så hadde han styring, men det hadde jo vært interessant om noen kunne fortelle mere. (Eller synes du det så spinkelt ut?) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Er det bygget i syrefast? Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 (redigert) Det er nok i samme materialet som båten. Redigert 18.Oktober.2009 av benq (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Jeg brukte et firma i Drammen som heter CleanconHei Jeg har vært i kontakt med dem i helgen, og de kommer og gjør rent etter seg inne i båten. God service Se innlegg #45 mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Vi kom oss også på land nå i finværet, og faktisk var det ingen lang venteliste på leie av mobilkran. Jippi ! Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Hvordan tar du den på land med mobilkrane uten å ta ned masta? Interessant å vite hvis det skulle bli nødvendig engang. Gjerne ett bilde lengre nede på båten slik at man får sett hvordan det er satt fast. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Du må bare få en stropp på hver side av kjølen, og aller helst fjerne akterstaget: Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Forstår enda ikke , blir ikke masta iveien . Det der går nok ikke på min båt. Sitér dette innlegget Link to post
badkruka Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Dessverre ikke min båt som er klar for vinteren, men det er jo lov å drømme. Tatt med tilårskommen mobil så beklager den dårlige kvaliteten. Sitér dette innlegget Link to post
aefro Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 5 Uker siden opptak, tok opp tidlig pga. 40,50,35 og 40 års lag 4 helger på rad..... ser frem mot neste sesong... Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Hva heter den hallen du har der, og hvor mye koster den? Ser at du har båt over 10m, så da bør den passe til vår 29 foter også. Betalte kr. 16.500,- http://www.vikre.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Ja da er båten komt på land .. fleire bilder finn dere på sida mi .. Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
FredrikW Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Idag var det min tur til å dra båten på land. Ikke gøy å måtte innse at nå er det 5-6 måneder til neste båttur. Litt brunalger og små blåskjell: Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 HeiJeg har vært i kontakt med dem i helgen, og de kommer og gjør rent etter seg inne i båten. God service Se innlegg #45 mvh giver Hei De kom i dag til avtalt tid og vasket ALT, selv oppvask av glassene som var i skapene. Etter det tilbød de seg å "punktblåse" pestboblene som kompensasjon for ulempene jeg hadde hatt. Det er hva jeg kaller oppfølgende kundeservice Kan anbefales. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Hvorfor tar dere opp båten `? Pga is eller ? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Tror nok ikke det er p.g.a. is folk tar båten på land i vintermånedene her sør, men rett og slett at de aller fleste bruker båten til "kosekjøring" i skjærgården i fra Mai til September. Har inntrykk at båteiere på vestlandet og oppover kysten har båtene ute hele året, stort sett. De fleste er vel fornøyd når høststormene kommer, og vinteren er i anmarsj, da er det greit å sitte inne foran peisen i stedet for og løpe og holde oppsyn med båten så lenge den ikke brukes likevel? I mine 30-40 år som båteier har dette altid vært praktisert slik her på Sørlandet, ut først i mai, opp i slutten av september. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 (redigert) Ok LM605. Ja her er nok feks en del mindre snø her ja - sjelden over 20 cm - og regner vekk i løpet av en uke - i allafall her utpå kysten For egen del så er den oppe et par uker annehvert år - i mai - for sjekk og stell Ut over det er den på sjøen - vinteren kan være aldeles nydelig på sjøen - syns jeg Men lurte nå bare Redigert 20.Oktober.2009 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Nå har jeg bare hatt "normalt" vinteropplag en vinter. Da ble båten tatt opp etter høstferien, og ble satt ut månedskifte mars-april. Tanken min var å slippe de verste stormene. Synes det er betryggende og behagelig å se ut stuevinduet når stormen raser og se båten ligger trygt. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Honduras Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 (redigert) Rundt Fredikstad/Hvaler er det mye is. Ikke noe særlig å kjøre i. Bastø-Fosen fikk jo store problemer første vinteren de kjørte med de nye ferjene. Sjøvannsinntak osv var ikke konstruert for all isen som flyter rundt i Oslofjorden. Var en del stopp på de ferjene en periode. Sånn er det med slike vestlands-verft, ikke vant til de barske isforholdene i Oslofjorden Skjærhalden, februar -09 Redigert 21.Oktober.2009 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Nils1 Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Ja denne burde definitivt vært en annen plass slik det ser ut her. Under slike forhold blir det jobbigt å ligge på sjøen ja. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 22.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2009 HeiDe kom i dag til avtalt tid og vasket ALT, selv oppvask av glassene som var i skapene. Etter det tilbød de seg å "punktblåse" pestboblene som kompensasjon for ulempene jeg hadde hatt. Det er hva jeg kaller oppfølgende kundeservice Kan anbefales. mvh giver Morro med de folkene som veit hva service er. Ekke ofte man opplever sånn i båtbransjen. hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Holmabåten Svart 22.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2009 Da var båten kommet opp i hagen. No e det bare å begynne med oppgbraderinger. E bestemt at det blir ny kalesje og omtrekking/nye puter ute og så forsvinner vel de gule stripene og blir mørk grå eller noe sånt. Sitér dette innlegget Link to post
Arnie Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Da var skuta mi på land også, og det så tydeligvis nødvendig ut... Slik så den ut i dag morges etter spyling. Kan hende jeg må gå over enn gang til med høytrykkspyleren. Mørket innhentet meg i går kveld før jeg ble ferdig så jeg så ikke så godt hvor jeg spylte. Skal også sikre den bedre før høst- og vinterstormene kommer og banker på døra. Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Polarn Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Hadde nesten grodd fast i havbunn den Arnie Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
roesok Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Da var skuta mi på land også, og det så tydeligvis nødvendig ut... Dette så ikke bra ut. Mitt spørsmål er hvorfor det er så stor forskjell på hvordan båtene ser ut under etter en sesong? Eller kan denne ha ligget flere sesonger? Når bunnsmurt sist? For min egen del var det minimalt med groe, ingen ting under, bare litt langs vannlinja. Eller kan de store forskjellene ha sammenheng med vannkvalitet? Har zindanoder noen betydning for dette? Har bruken noe å si (min var neste ikke brukt i sommer). Andre ting? Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.