Jump to content

Problemer med Det levende sjøkart?


Astor

Recommended Posts

La meg inntil en Tressfjord i Sandspollen for noen uker siden. Dette viste seg å være en gammel kjenning fra Moss, som også hadde gjort utlendighet av seg.

han fortalte at han invistert i ny PC med XP proff. Etter å ha installert Det levende Sjøkartk, fikk han ikke dette til å virke. Den samme erfaringen har også jeg. Men på min bærbare har jeg Millennium hvor den virker helt greit.

 

Har noen et råd hvordan Det levende Sjøkart kan virke på XP?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det er sikkert C-map du snakker om. De gamle C-map versjonene er ikke kompatibel med Win Xp.

 

Dette betyr i praksis at du må kjøpe den nye versjonen som selges i dag av C-map for å få den til å virke med Win Xp.

Snakker ikke om C-map men om PC-versjonen av Det levende sjøkart som er utgitt av Skøkartverket.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

....men om CD-versjonen av Det levende sjøkart som er utgitt av Sjøkartverket.

Burde vel egentlig stå på CD-coveret hvilke operativ-systemer CD'en kan kjøres på?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Jeg kjører også dette på XP  home,  men ikke helt problemfritt.  når det blir for mye problemer, så avinstallerer jeg, og intallerer på nytt,  så går det fint.

Har noen en forklaring på hvorfor ?

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Det er sikkert C-map du snakker om. De gamle C-map versjonene er ikke kompatibel med Win Xp.

 

Dette betyr i praksis at du må kjøpe den nye versjonen som selges i dag av C-map for å få den til å virke med Win Xp.

Vet dessverre ikke noe om det levende sjøkart utenom at min Far spurte om det her forleden dag. Men at de gamle c-map ikke er kompatible med XP stemmer nok ikke., det fungere aldeles utmerket. Xp kan kjøre både 95 kompatibel og 256 farger kompatibel , så stemmer nok ikke . Nå snakker jeg om de gamle cm93 kartene som har florert på nettet. PS! de kartene begynner nok å bli ganske utrangerte nå...

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Vet dessverre ikke noe om det levende sjøkart utenom at min Far spurte om det her forleden dag. Men at de gamle c-map ikke er kompatible med XP stemmer nok ikke., det fungere aldeles utmerket. Xp kan kjøre både 95 kompatibel og 256 farger kompatibel , så stemmer nok ikke . Nå snakker jeg om de gamle cm93 kartene som har florert på nettet. PS! de kartene begynner nok å bli ganske utrangerte nå...

 

Mvh

 

Pjolter

Dette er hva jeg også gjør med C-map.

 

Høyreklikk på oppstartfila og velg egenskaper, så kompatibilitet og så kan du velge ønsket operativsystem eller 256 farger etc.. Håper det løser seg

Link to post
Share on other sites

La meg inntil en Tressfjord i Sandspollen for noen uker siden. Dette viste seg å være en gammel kjenning fra Moss, som også hadde gjort utlendighet av seg.

han fortalte at han invistert i ny PC med XP proff. Etter å ha installert Det levende Sjøkartk, fikk han ikke dette til å virke. Den samme erfaringen har også jeg. Men på min bærbare har jeg Millennium hvor den virker helt greit.

 

Har noen et råd hvordan Det levende Sjøkart kan virke på XP?

Har ikke hatt problemer med å verken installere eller kjøre Det Levende Sjøkartet på XP Pro.

 

Stian

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...