Kodvaag Startet 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2009 Volvo Penta TAMD40B - Hvor mange zink? Jeg finner bare to, men jeg kjøpte 4... Er det flere enn 2 zink i kjølesystemet på denne motoren? Jeg fant en foran på varmeveksleren, og en bak på gearkassen. Begge zinkene sitter på en messingplugg. Den på gearkassa var lett å skifte, bare å holde i zinken med en kombinasjonstang, og skru den ut. Den på varmeveksleren var så tært at det var for lite igjen å få tak på... hva gjør jeg for å få ut de gamle zink restene? Må jeg bore opp og renske med gjengetapp? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Bartesam Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Kan bore i midten, og prøve å skru den ut med en grisepikk Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Gullfisk Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Det sitter vanligvis en i fremkant av oljekjøler, skrått mot dynamo. Hvis kjøleren er av nyere dato, kan den være uten. Ladeluftkjøleren skal vel også ha en mener jeg. Hvis kjøleren til giret sitter ved flensen på akselen, mener jeg det er to der. Greit å borre ut og renske opp i messingpluggen. Borer du nøyaktig og med stort nok bor, er det bare å pirke ut restene med en liten skrutrekker. Sitér dette innlegget Link to post
PR Fender Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Hei Gratulerer med ny skute forresten! På min 40B ifra 1986 er det fire, varmeveksler,oljekjøler og to på giret. Har ikke klart å bytte de to på giret da de sitter dønn fast. løsnet dine greit? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 18.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Løsnet veldig greitt, de to jeg fant. Får gå på ny jakt i morgen, etter de to siste. Jeg får ta å bore og pirke ut restene, helst uten å bore i messinggjengene. Takk for tipsene. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.