Jump to content

hvilke type seiljakke skal en velge

bukt

Recommended Posts

Det blir for jålete for meg... Svenskekysten var et flytende utstillingsvindu.

Det så ut som det var svært viktig å bli sett i dyre seilklær i sterke farger.

Folk satt rundkledd i sine nye klær og svettet i 25+ grader.. :lol:

Jeg kjøpte både jakke og bukse og flytedress i Skottland for noen år siden. Bruker dem nesten aldri.

I likhet med BMP bruker jeg vanlig regntøy. Har på meg klær som puster og lager luftlag under.

Spar pengene dine og kjøp noe du har mer glede av for dem.

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Noen som har prøvd disse fra Maritim?

Hei har navis seildress http://www.navismarine.co.uk/index.php/products.html som ser ut til at er samme med maritim sin logo. sett på de hos maritim og de er helt identiske.

Maritim sin reklame med disse tidligere hadde navis merke inni på photo så er nok bestilt opp i stort opplag med eget merke...

Kjempefornøyd sålangt med min dress, ikke blitt våt enda... til info ga jeg vel rett under 1000 for hele dressen på ebay.co.uk

Vi har følgende krav til dressene: Skal holde regnet ute og ikke bli klamme. Da har vi funnet ut at følgende merker har holdt hva de lover: Helly Hansen, Musto og Henry Loyd. Vi kjøpte hver vår dress av merket West Coast (svensk). Det ble bedyret at dette var noe vi absolutt ville bli fornøyd med, uansett hvordan vi seilte. Når er vi gamlinger, og det var vel hva ekspeditørene regnet med, spasertur i parken i duskregn. Var ute i liten storm med et himla regnvær, og vannet blåste rett gjennom hele munduren. Tilbake til Helly Hansen etc..... Helly Hansen har til og med lomme for mobiltelefonen. Kjempesak! Det er så jævlig å få ut telefonen når den ringer, at man like gjerne kan la være å ta den.

Det blir for jålete for meg... Svenskekysten var et flytende utstillingsvindu. Det så ut som det var svært viktig å bli sett i dyre seilklær i sterke farger. Folk satt rundkledd i sine nye klær og svettet i 25+ grader.. :lol:.Geir :seeya:

Jeg tror ikke de har andre klær ombord. Siden årets modell var såpass dyr, var det ikke budget til noe annet tøy. :lipseal:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

• 6 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Jeg har aldri skjønt kleskodene i seiling. Antar det skyldes at jeg ikke har lagt mye energi i det, heller.

Siden jeg driver med diverse andre friluftsaktiviteter har jeg til enhver tid flere regnsett i forskjellige tykkelser og pusteevner. Og jeg varierer min bruk i båt, seil eller ikke, etter vær og årstid. Aldri tatt dette mere inn over meg enn som så.

Hardcore-seilere ler sikkert av meg bak min rygg når jeg er med på seiling med kompiser, men jeg ler av dem jeg også.

:thumbsup:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Om det regner kattunger sideveis, er det kun oljehyra som holder deg tørr fra utsida. Men du blir desto våtere på innsida. Brukes kun ved ekstreme tilfeller.

Mine beste regnklær har skattebetalerne kjøpt til meg. Overtrekks-sett, regn, grønn av siste utgave utlevert fra Forsvaret før avviklingen av operativt heimevern er det beste jeg har vært borti. Romslig og veldig bevegelig snitt, som kan strammes inn om temperaturen er grei til å droppe av indre lag.

Anbefales, om du ikke er bekymret for homsepatruljens terningkast.

:thumbsup:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

• 1 måned senere...

Heisann der ute.

Har vært på utkikk etter ett alternativ til dressen fra regatta,den blir jeg utrolig klam og svett i.Så dukket dette tilbudet opp; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38129637 så jeg har bestillt jakke og bukse i dag.Damen som var meget hyggelig fortalte at dette var ett "lett"plagg og holder ute vær og vind.Men er det noen der ute som har erfaringer med denne typen.Hva jeg kan lese ut av denne tråden så er jo dette med bekledning veldig individuelt.Så det jeg søker er neg.som pos.meldinger på dette plagg.Skal ikke bruke det med en gang og det var returmulighet innen fornuftig tid,så hvis dere slakter prod.kan jeg bare retunere det.

Takk på forhånd :)

Det der er vel jakken som har tatt over for MPX tror jeg

BR tøyet er ikke Goretex men en annen membran. MPH og HPX er Goretex. Mener jeg.

Kleskode ved seiling kan være så mangt. Når man er før start på Færderseilasen er det rene motevisning!

Seiltøy er også oppgitt med hvor mye vann det skal holde ute. Det går blant annet på antal lag mebran og tykkelse. Kjøper man offshore er det ofte mere solid men også klumpete. Kjøper man Race jakker er de tynnere. Det er mye tøy på markedet da produsentene lager tøy som skal følge moten og slett ikke alltid brukes til seiling!

Men godt tøy er viktig for å ha det fint når man er ute å seiler i all slags vær. Jeg kjøpte tidelig skikkelig tøy til min kone og har ikke angret på dette et sekund!

Men at jeg i dag har gul jakke og rød bukse skiter jeg i!

Jeg har aldri skjønt kleskodene i seiling. Antar det skyldes at jeg ikke har lagt mye energi i det, heller.

Siden vi sparer så mye penger på diesel, har vi råd til å kjøpe oss fancy seilklær vet du :)

Jeg har benyttet XM Ocean i endel år. Ingenting å klage på kvaliteten, men jeg spesielt jakka er så stor og tung at jeg kun har vært fornøyd med den under nattseiling på Færder'n. Når du sitter der i mørket og kulda er det godt å kose litt med innsiden av kraven. Men ellers blir den for stor og tung til det jeg antar er normal turseiling for de fleste av oss. Jeg gikk til innkjøp av Musto BR1 i sommer, den passer meg langt bedre, men har fremdeles full lengde, noe jeg synes er viktig. Jeg har også en HH smock som er veldig fin når det regner men ellers er varmt i været, eller når man seiler litt våt regatta.

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...