Jump to content

Leie av båthenger i Osloområdet


aulrik

Recommended Posts

Takker for svar.

 

Det er godt mulig båten (Sjømann 22) veier mer, jeg har egentlig ikke peiling. Jeg spurte et par folk i havna og de mente den veier 1500-1600 kg. Jeg tenkte da å dra ut all balast og annet løst inventar som veier, og kom da til ca. 1200 kg.

 

Bilen som skal dra hengeren kan maks dra 1300 kg. Håper å komme under dette.

Link to post
Share on other sites

Håper du ikke skal dra den opp av vatnet. Skulle ta min saga 20 snekke opp med en bil med maxvekt på 1500kg, men dette gikk ikke etter mye strev og slitasje på clutsjen. Men på beine vegen går det helt fint. Bilen kan nok dra mye mer enn 1300kg. Husk å rekne med vekten av hengeren....

Link to post
Share on other sites

Min Sjømann 22 veier ca 1500 kg når tanker er tomme og alt er kasta ut av den. Kjørte båten på båthenger fra Drammen og til Toten. Egenvekta på hengeren var ca 400 kg, Gikk bra men tungt var det. Min bil har lov til å dra 2000 kg, skulle bare ønske at jeg hadde mer motorkraft i motbakkene.... Fort gikk det ikke.... :confused::smiley::lol:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Bilen som skal dra hengeren kan maks dra 1300 kg. Håper å komme under dette.

 

Oi! Her er du på tynn is min venn! Det er ikke sjans i havet å få en Sjømann22 + tilhenger til å veie under 1300 kilo, om du så fyller båten med helium og binder 24 pelikaner i et snøre og lar de fly! Du er bare nødt til å få lånt deg en vesentlig større bil. Sjekk også total vogntogvekt (bil+henger). Hvis det overstiger 3500 kg må du ha utvidet førerkort, men det har du kanskje?

 

Uansett, jeg fikk meg en liten midtskill i dag i samme ærende, i det vi ser etter en ny familiebil, som også skal kunne trekke båten vår på henger = 2000 kilo. Her nytter det ikke å sluntre unna, for reglene er blitt slik at BILEN MÅ HA LOV TIL Å TREKKE TILHENGERENS TILLATTE TOTALVEKT. Denne regelen gjelder også om du kjører med tom henger. Vår båthenger (Gaupen 2 tonn) veier tom 340 kilo. Likevel må vi altså ha en bil med TILLATT TILHENGERVEKT på 2000 kilo for å flytte den, selv uten båten på.   Ko-ko, men sånn er det blitt!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...