Bartesam Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Jo da, de kan borres opp, men det setter større krav til at verktøyet er skarpt og skikkelig satt opp Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Foringene blir jo ganske tynne når de bores, de er jo tynne fra før. Noe av probleme er at de deformeres over tid. Etter hva jeg forstod, var det ikke gunstig å bore cromforinger. Det ble ikke noen diskusjon om boring siden slitasjen var for stor til å tenke på det. Det kan være jeg tar feil, for det beste på min motor var å skifte til støpejernforinger. Da kunne jeg bruke stemplene siden de bare hadde ubetydelig slitasje, bortsett fra et stempel som var skadet. Det måtte jeg ha inn et nytt stempel. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Svart 23.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2009 Ok.....første overdim er vel rundt 3/10 mm vel, men er den slitt over i annen overdim så kan det bli verre Det er verre å borre i chromforinger, men de holder bedere når ytelsene blir høyere. Kan hende at de er så harde at de må rundslipes i stedet for Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.