Janee Startet 20.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 20.Oktober.2009 (redigert) Jeg vurderer å skifte farge på dashbordet (glassfiber) i min båt. Tanken er å lakke dette med en grå-farge for å unngå for mye reflekser i vinduene. I tillegg til fargen vil jeg anta det er en fordel med matt overflate. Er det noen som har erfaring med dette? Fint også med forslag til maling/lakk som kan brukes (som er lett og jobbe med)! Redigert 20.Oktober.2009 av Janee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Hva med å trekke en plate med sort skai, med skum bak ? Enkelt og ser som regel veldig greit ut.. Sitér dette innlegget Link to post
Janee Svart 20.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Ok, jeg formulerte meg nok noe uklart i mitt første innlegg. Jeg snakker om hele flaten på innsiden av vindskjermen, ikke bare instrumentpanelet. Det er ikke noe alternativ med skai her! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Jeg ville gått for Jotun Hardtop! Riktignok ikke matt, men slitesterk og holdbar! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Worry II Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 (redigert) I C ! Jeg har selv lakkert der, brukte 2-komponent Sigural. Det finnes ikke mange fargevarianter av denne, men 3-4 forskjellige grå-nøyanser. Denne malingen er lett å få jevn ! Har også malt benkeplater i pantry og bordet med glimrende resultat: (disse var mørk rød-brune) Malingen er egentlig beregnet på steder som garasjegulv og ute-heller ! Svært slitestærk Redigert 20.Oktober.2009 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janee Svart 20.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 (redigert) Hvordan er overflaten på Sigural? Matt eller blank? Redigert 20.Oktober.2009 av Janee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janee Svart 22.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2009 Hmm.... Er det virkelig så lite erfaringer på dette feltet der ute? ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2009 Jeg skulle til å svare deg, Janee..., men så ble jeg plutselig litt i tvil om den var blank eller matt Det jeg erfarte var at Siguralen la seg som en strøken hinne over underlaget. Noe som igjen betyr at overflaten etter lakkering blir helt lik overflaten du maler over ! I ditt tilfelle vet jeg ikke om det er bra eller dumt ? Helt blank er den ikke, men her ser du et bedre bilde av overflaten på bordet, så forstår du hva jeg mener: Fargen min ser hvit ut, men den er sky-grå. Sitér dette innlegget Link to post
Janee Svart 22.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2009 Takk for nyttig innputt Worry II!! Jeg tror det er en fordel at strukturen i flaten som skal males forblir som i dag. Overflaten du har lakket ser jo veldig bra ut Skal undersøke Sigural nærmere! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.