Jump to content

Lakkering av dashbord, erfaringer eller forslag til lakk


Janee

Recommended Posts

Jeg vurderer å skifte farge på dashbordet (glassfiber) i min båt.

Tanken er å lakke dette med en grå-farge for å unngå for mye reflekser i vinduene.

I tillegg til fargen vil jeg anta det er en fordel med matt overflate.

Er det noen som har erfaring med dette?

Fint også med forslag til maling/lakk som kan brukes (som er lett og jobbe med)!

Redigert av Janee (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I C ! Jeg har selv lakkert der, brukte 2-komponent Sigural. Det finnes ikke mange fargevarianter av denne, men 3-4 forskjellige grå-nøyanser. Denne malingen er lett å få jevn ! Har også malt benkeplater i pantry og bordet med glimrende resultat:

 

pantry_plater_003.jpg

(disse var mørk rød-brune)

Malingen er egentlig beregnet på steder som garasjegulv og ute-heller ! Svært slitestærk

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg skulle til å svare deg, Janee..., men så ble jeg plutselig litt i tvil om den var blank eller matt :smiley: Det jeg erfarte var at Siguralen la seg som en strøken hinne over underlaget. Noe som igjen betyr at overflaten etter lakkering blir helt lik overflaten du maler over ! I ditt tilfelle vet jeg ikke om det er bra eller dumt ? Helt blank er den ikke, men her ser du et bedre bilde av overflaten på bordet, så forstår du hva jeg mener:

 

baatbord_2009_001.jpg

 

Fargen min ser hvit ut, men den er sky-grå.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...