Jump to content

Bobler i wc etter jeg har dratt/pumpa ned ?


Tine IV

Recommended Posts

Har sjekka det meste og som sagt så er pumpe delen ny nu, så lurer litt nå . Lufteslangen går rett ut i skotte , uten bøy eller noen form for sving på slangen . Septikktanken er ny rett før jeg kjøpte båten,tipper dem har laget en som er større enn orginalen .Da dem har sjært ut litt her å der for å få den på plass ,kan det virke sånn.Forslaget om at inn på tanken er så høyt i forhold til dassen,da vil det slå tilbake vil jeg tru.Skal se på saken mere i mårra,ikke noe mega problem dette .Kun mege irritasjon :headbang:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ny tank og tømming på dollbordet...

 

Er lufting og tømming like store? Kanskje slangene på tømming og lufting er byttet om slik at luftinga er koblet på røret som går til bunns i tanken?

Har du noen gang tømt via dollbordtømminga Runo?

 

Hvis ikke er det kanskje bryet verdt å demontere det du må og få sjekket dette.

 

Eller prøve å tømme via dollbordet...

Redigert av Håp (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette gjorde at jeg måtte pumpe ca. 50 cm lengre opp fra toalettet for å komme opp i tanken.

Det bobblet litt tilbake hver gang etter dette.

 

Min tank er også en god del høyere enn toalettet og det kommer luftbobler tilbake hver gang. Har el toalett og kjører det ekstra lenge for å være sikkker på at all dritten kommer i tanken, så bare luftbobler i retur :tongue::lol:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Min tank er også en god del høyere enn toalettet og det kommer luftbobler tilbake hver gang.

Da kan det jo virke som dette er greia ,da alt anna er testa ut å prøvd .Kan ikke begripe at det kan være andre ting nå da ,om ikke det hjelper med ekstra lodd på pakkningen i pumpa da ? Er jo plass til det ,men om det hjelper er jo en helt anna sak. Vært morro å testa det ,da skal det jo mere til for å dytte lufta tilbake den veien .Men er kansje så mye krefter i den lille lufta som kommer at den dytter det tilbake enyway,men koster jo lite å prøve .

Da ser det jo også ut som at det ikke hjelper med el dass , da jeg var inne på tanken .Men er litt ok med pumpedass da , slipper du jo å vekke hele skuta om natta :wink:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Samma greiene hos meg. Alle slanger er nye. Det er Ikke noe dritt lukt i bobleme. Bare irriterende bobler i ett sekund eller så. Rett etter at man er ferdig med å pumpe ned.

Jeg har mest tro på at det er tilbakeslagventilen.

 

Ser at TineVI skriver at toalettet er nytt. Er vel eventuelt ikke første gang at noe nytt har en feil.

 

Redigert: Glemte å nevne at dette kun gjelder når vi bruker det aktre toalettet. Der er det en 6 meters slangestrekk frem til tanken.

Når det fremre toalettet er i bruk er disse boblene fraværende.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...