Morgan81 Startet 20.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 20.Oktober.2009 Har et problem med min Mariner 10hk, 2005 eller 2006 mod. Da jeg tok den på land ifjor var det kommet sjøvann i gearoljen. Jeg trodde da at dette hadde lekket inn via pluggen der en tapper av og fyller på olje. Flushet bort all gammel olje, fylte på ny, skiftet den lille pakningen som ligger innenfor pluggen og brukte for sikkerhetsskyld Loctite gjengetetning på gjengene. Når jeg for et par dager siden skulle bytte oljen etter sesongen var oljen som i fjor, hvit.. Jeg har ingen erfaring med å skru nedi gearet på påhengsmotorer så håper på litt hjelp fra noen her på forumet. Noen som vet hvilken type tetning det er rundt propellakslingen? Andre som har hatt samme problem? Noen som har service manual eller reservedelsmanual med bilder/tegninger? Alle tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Kan du sjå om det har vore ytre påvirkninger på propell eller i nærområdet? Kansje dette er ein reklamasjonssak? I så fall ville eg ikkje tenkt tanken på å begynde å skrue på motoren før eg hadde rådført meg med den bytikken som solgte motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Hei! På denne linken kan du via serienummeret på motoren, finne splittegninger for det meste. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 hatt samme problem med et mercruiser drev, byttet pakning rundt propellaksel. alt topp igjen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.