Ulv I Startet 21.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2009 sukk.. savner sjøen allerede.. hmm.. dette blir en laaaaang vinter.. Hvorfor jeg savner sjøen? vel.. dette er grunnen: Kjenner det er lenge til neste sessong, selv om det kommer vinter med jul og slike gode tider, men likevel leeeeenge til. Flere som har noen "bilde-grunner" til at de savner sommeren? ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bonus Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 ... Da er det regnværsbilder som gjelder Ulv! Slik at du glemmer alle sommerlige tanker om varme, bading, smilende fjes. Her er et skikkelig regnvær vi kom ut for i sommer. Trodde det var noe feil med radaren; var på kjente områder og det så ut som om det lå en ny stor øy foran. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 21.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Sier noe der.. Var ikke mange slike bilder å finne i samlingen men.. jaja.. får vel bare stålsette seg å finne frem tålmodighetskremen.. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ben Sin Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Eller: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Savner sommeren? Jeg drømmer tilbake til herlige turer fra april og frem til nå. For meg er ikke sesongen mislykket dersom en ikke kan ligge på svaberget å sole seg tre uker i juli. Båtsesongen er myyye mer enn det. Vi har hatt en herlig sommer/båtsesong. Sendte fruen på tur til svigermor i Kristiansund i formiddag, og til helgen og utover uken blir det nok tur på oss gutta (jeg og skipshunden). 4 - 6 grader pluss og litt regn er greit. Så det blir nok tur på kryss og tvers i Oslofjorden noen dager fremover fra imorgen kveld eller fredag. Uten fruen kan jeg like godt sitte fremfor PC'n i båten som fremfor PC'n hjemme en uke. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Et tradisjonellt bilde, men som vi husker fra en av mange gode stunder på fjorden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hulda Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Sendte fruen på tur til svigermor i Kristiansund i formiddag, og til helgen og utover uken blir det nok tur på oss gutta (jeg og skipshunden). 4 - 6 grader pluss og litt regn er greit. Lars H. Hadde tenkt å sende deg et bilde av Trudelutt i forigårs. Da lå den der så ensom og nedrima. På meg blir all fritiden brukt til å pusse opp hus, bortkastet tid med mye frustrasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Ja men Hulda, send meg det bildet! Det kan jeg sikkert bruke i en fremtidig diskusjon om å ikke gi seg før isen legger seg! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Fikk litt dårlig samvittighet for "regnværsbildet". Her er mere representative bilder fra årets sesong ... Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Tror det tar lang tid ennå føre isen legger seg, i hvert fall i Son. Så det tror jeg ikke du trenger å tenke på ennå Lars! Det som er verre, er at havna stenges snart, langgangene tas inn og vannet stenges. De to siste sesongene tok jeg opp båten i løpet av den første uken i november. I år blir det sannsynligvsi siste uken i oktober. Tipper jeg holder hva jeg har lovet meg selv...en av de aller siste opp og en av de aller første ut igjen. Det blir nok å velge det enkleste men dyreste opplaget denne vinteren også...under tak. Men, kanskje jeg går av i løpet av neste år, og da blir det under åpen himmel igjen. Men, før opptak skal vi på tur til helgen. Skal ha med barnebarna, men drar vel ikke før lørdag. Hvis det ikke blir bare regn, så drar vi vel til Borgen...lenge siden vi har vært der. Er det mange båter i "vinteropplag" på Borgen, slik vi ser det i f.eks. Horten? Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Jo, jeg savner sommeren, men det er mange fine opplevelser på sjøen høst og vinter også. (Jeg liker vinteren, men får ikke nok av sommeren) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
heim Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Oslofjorden sist torsdag. Slett ikke verst? Var litt ensomt på svenskekysten, men det går godt an å ta en tur ennå. Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Jo da sommeren var flott den, men det er ikke så værst å være på sjøen i dag heller. Dette var det første jeg så da jeg tittet ut av vinduet i dag tidlig, ombord i Amica II ved kai i Rørvik. På tur ut Nærøysundet med kurs for Namsos. Litt slitsomt å gå i motsol hele veien fra Rørvik til Namsos, men en kan jo ikke klage på slikt vær. Sitter ombord å koser meg mens jeg hører "Lange late daga" med DDE på radioen og drøyer litt med å dra hjem for å finne senga etter et flott døgn på sjøen. I morgen blir det å slite buksebaken på kontorstolen igjen. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Bartesam Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Hadde et par turer på vannet sist lørdag og forrige lørdag. Gleder meg til neste sommer, og håper at den blir bedre enn det som var. Ekstra tungt å gå inn i vinteren når de tre ukene med sommerferie ikke var av de beste nei Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Lars H. Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Tror det tar lang tid ennå føre isen legger seg, i hvert fall i Son. Så det tror jeg ikke du trenger å tenke på ennå Lars!Vel vel, torsdag morgen for en uke siden var det issørpe innerst i krokene i havnen, selv om jeg målte +11gr. under båten! Ferskvannet fra Såna fryser fort til i overflaten!Det som er verre, er at havna stenges snart, langgangene tas inn og vannet stenges.Det gjelder vel først og fremst de kommunale plassene. Jeg ligger helt innerst i den private delen med utliggere mot land. Og dersom utliggerne taes opp, skjer det ikke før langt ut i november/desember. Jeg har bestilt opptak 4. november.Men, før opptak skal vi på tur til helgen. Skal ha med barnebarna, men drar vel ikke før lørdag. Hvis det ikke blir bare regn, så drar vi vel til Borgen...lenge siden vi har vært der.Dersom det blir tur for meg , så kanskje vi treffes der?Er det mange båter i "vinteropplag" på Borgen, slik vi ser det i f.eks. Horten?Så langt tror jeg ikke det er fler enn 3 - 4 båter, så det er plass i massevis, med strøm og vann. Og havneavgiftenen er satt ned fra 6 kroner til 5 kroner pr. fot båtlengde, strøm inkludert.Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjeller Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 (redigert) En godværsdag på Femunden er vel heller ikke å forakte! Redigert 21.Oktober.2009 av Kjeller (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Takk for mld Lars! Jo, sørpe blir det fort, men den tykke ugjennomtrengelige isen kommer nok ikke på lenge ennå. Men, kommer det ned mot -10 gr i noen dager, har vi isen der. Riktig det, at 1. nov. gjelder spes. for C og utover. Du ligger jo på ! og jeg på B...begge er Sørby. Sånn sett har litt lengre sesong enn de andre Nå ser jeg på værmeldingen for helgen at det blir mest regn, både lørdag og søndag. Tja, litt opphold mellom bygene hadde jo vært fint! Så dersom det blir tur, så sees vi kanskje der? I værste fall, for ungenes skyld blir det tur til gjestahavna i Son, med overnatting...hehe... Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Huldra synes det samme som meg når vi snakker om sommeren som var Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
grønningen Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 på vei til skudefestival i strålende sol ankommet skudnes og fått drammen i glasset, kan det bli bedre, har til og med fått en litt grise rosa brun farge . under karmsund bru på vei til vikedal roots festival, bare 7 timer igjen til vi er fremme . ankomt vikedal, til og med fått kai plass, ordner seg for folk med stor båt . kan nesten ikke vente til neste sommer, har jo kjøpt større båt, så gleder meg til å få prøvd den skikkelig Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
beauty of aqua Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 ifra husnes.deilig med litt sol fra i for fjor som var straks bedre Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Hansi Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Mye flotte bilder her. For min del er sommeren historie og ikke noe jeg dveler mye med. Ser nå frem til vinter og skiføre som også har sin sjarm. Sitér dette innlegget Link to post
Sira Svart 22.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2009 På koster i juni! Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
dastunt Svart 22.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2009 Båttur florø og utover. sommer 08 Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Njord Svart 22.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2009 Båttur florø og utover. sommer 08 Fantastiske bilder du la ut 'dastunt'. Noe av de bedre jeg har sett på lenge Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.