Jump to content

Savner sommeren allerede, bilder forteller vel hvorfor?

Ulv I

Recommended Posts

:rolleyes: sukk.. savner sjøen allerede.. hmm.. dette blir en laaaaang vinter.. :cryin:

Hvorfor jeg savner sjøen? vel.. dette er grunnen:

img246.jpg

img323.jpg

img324.jpg

25072009021.jpg

25072009022.jpg

img353.jpg

img_0690.jpg

Kjenner det er lenge til neste sessong, selv om det kommer vinter med jul og slike gode tider, men likevel leeeeenge til.

Flere som har noen "bilde-grunner" til at de savner sommeren? ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Savner sommeren? Jeg drømmer tilbake til herlige turer fra april og frem til nå. For meg er ikke sesongen mislykket dersom en ikke kan ligge på svaberget å sole seg tre uker i juli. Båtsesongen er myyye mer enn det. Vi har hatt en herlig sommer/båtsesong.

Sendte fruen på tur til svigermor i Kristiansund i formiddag, og til helgen og utover uken blir det nok tur på oss gutta (jeg og skipshunden). 4 - 6 grader pluss og litt regn er greit. Så det blir nok tur på kryss og tvers i Oslofjorden noen dager fremover fra imorgen kveld eller fredag. Uten fruen kan jeg like godt sitte fremfor PC'n i båten som fremfor PC'n hjemme en uke.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Sendte fruen på tur til svigermor i Kristiansund i formiddag, og til helgen og utover uken blir det nok tur på oss gutta (jeg og skipshunden). 4 - 6 grader pluss og litt regn er greit. Lars H.

Hadde tenkt å sende deg et bilde av Trudelutt i forigårs. Da lå den der så ensom og nedrima. På meg blir all fritiden brukt til å pusse opp hus, bortkastet tid med mye frustrasjon.

Ja men Hulda, send meg det bildet! Det kan jeg sikkert bruke i en fremtidig diskusjon om å ikke gi seg før isen legger seg!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tror det tar lang tid ennå føre isen legger seg, i hvert fall i Son. Så det tror jeg ikke du trenger å tenke på ennå Lars!

Det som er verre, er at havna stenges snart, langgangene tas inn og vannet stenges. De to siste sesongene tok jeg opp båten i løpet av den første uken i november. I år blir det sannsynligvsi siste uken i oktober. Tipper jeg holder hva jeg har lovet meg selv...en av de aller siste opp og en av de aller første ut igjen. Det blir nok å velge det enkleste men dyreste opplaget denne vinteren også...under tak. Men, kanskje jeg går av i løpet av neste år, og da blir det under åpen himmel igjen.

Men, før opptak skal vi på tur til helgen. Skal ha med barnebarna, men drar vel ikke før lørdag. Hvis det ikke blir bare regn, så drar vi vel til Borgen...lenge siden vi har vært der.

Er det mange båter i "vinteropplag" på Borgen, slik vi ser det i f.eks. Horten?

Jo da sommeren var flott den, men det er ikke så værst å være på sjøen i dag heller.

roervik_namsos_001.jpg

Dette var det første jeg så da jeg tittet ut av vinduet i dag tidlig, ombord i Amica II ved kai i Rørvik.

roervik_namsos_012.jpg

På tur ut Nærøysundet med kurs for Namsos.

roervik_namsos_031.jpg

Litt slitsomt å gå i motsol hele veien fra Rørvik til Namsos, men en kan jo ikke klage på slikt vær.

Sitter ombord å koser meg mens jeg hører "Lange late daga" med DDE på radioen og drøyer litt med å dra hjem for å finne senga etter et flott døgn på sjøen. I morgen blir det å slite buksebaken på kontorstolen igjen.

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Tror det tar lang tid ennå føre isen legger seg, i hvert fall i Son. Så det tror jeg ikke du trenger å tenke på ennå Lars!
Vel vel, torsdag morgen for en uke siden var det issørpe innerst i krokene i havnen, selv om jeg målte +11gr. under båten! Ferskvannet fra Såna fryser fort til i overflaten!
Det som er verre, er at havna stenges snart, langgangene tas inn og vannet stenges.
Det gjelder vel først og fremst de kommunale plassene. Jeg ligger helt innerst i den private delen med utliggere mot land. Og dersom utliggerne taes opp, skjer det ikke før langt ut i november/desember. Jeg har bestilt opptak 4. november.
Men, før opptak skal vi på tur til helgen. Skal ha med barnebarna, men drar vel ikke før lørdag. Hvis det ikke blir bare regn, så drar vi vel til Borgen...lenge siden vi har vært der.
Dersom det blir tur for meg , så kanskje vi treffes der?
Er det mange båter i "vinteropplag" på Borgen, slik vi ser det i f.eks. Horten?
Så langt tror jeg ikke det er fler enn 3 - 4 båter, så det er plass i massevis, med strøm og vann. Og havneavgiftenen er satt ned fra 6 kroner til 5 kroner pr. fot båtlengde, strøm inkludert.

Lars H.

Takk for mld Lars! Jo, sørpe blir det fort, men den tykke ugjennomtrengelige isen kommer nok ikke på lenge ennå. Men, kommer det ned mot -10 gr i noen dager, har vi isen der. Riktig det, at 1. nov. gjelder spes. for C og utover. Du ligger jo på ! og jeg på B...begge er Sørby. Sånn sett har litt lengre sesong enn de andre :smiley:

Nå ser jeg på værmeldingen for helgen at det blir mest regn, både lørdag og søndag. Tja, litt opphold mellom bygene hadde jo vært fint! Så dersom det blir tur, så sees vi kanskje der? I værste fall, for ungenes skyld blir det tur til gjestahavna i Son, med overnatting...hehe...

på vei til skudefestival i strålende sol :smiley:

223.jpg

ankommet skudnes og fått drammen i glasset, kan det bli bedre, har til og med fått en litt grise rosa brun farge :giggle:.

239.jpg

under karmsund bru på vei til vikedal roots festival, bare 7 timer igjen til vi er fremme :wink:.

243.jpg

ankomt vikedal, til og med fått kai plass, ordner seg for folk med stor båt :giggle:.

249.jpg

kan nesten ikke vente til neste sommer, har jo kjøpt større båt, så gleder meg til å få prøvd den skikkelig :smiley:

Gir max og auke itte kvart

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...