rago63 Startet 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2009 .... er på vei. Se teaser, og merk at sammenligningen er med en Yamaha Vmax series 2... http://www.yamahagamechanger.com/ (view comparison video) Det skal bli spennende å se hvilken teknologi dette er....... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Daffy Svart 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 Spennende Gleder meg til 20 november Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Hansi Svart 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 Ja da får vi vel se da den 20/11 hva de kommer opp med. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 22.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 SpennendeGleder meg til 20 november Kansje blir det en ny 2-takt teknologi Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Hvis det er en motor beregnet for "bass-fishing", så er det vel en el-motor. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 23.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Kansje blir det en ny 2-takt teknologi Tviler på dette, men de jobber på spreng med 4-T sport modeller for dette segmentet. Det er uomtvistelig spennende, for den parkerer Vmax series 2 så det holder i filmen - og den er jo kjent som det råeste de har i dag. På en annen side, så er jo dette en "teaser" som skal skape forventninger. Vi får håpe at de blir innfridd. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Honduras Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 I teaseren vektlegger de akselerasjons-egenskapene fra stillestand. Tør jeg gjette på at de kommer med Duoprop ... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Thorlyn Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Hybrid motor med Duoprop Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
rago63 Svart 23.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Duoprop har de jo hatt på Vmax 150 før -- Det jeg er spent på er om dette kan være en ny storvolum kompressormatet 4-takter Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
MT. Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Yamaha har vel ikke akkurat vært noen pioner på 4-takt, 80-hesteren fra Yamaha er jo større enn Suzukis 140-hester. Tror ikke forventningene bør skrus for høyt. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Daffy Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Tja jeg vet ikke... Pioner Da jeg vokste opp (og så vidt jeg vet du også) var det to firetaktmotorer jeg visste om... Det var Yamaha 9,9 og Honda 7,5 og 10 Hvis jeg ikke husker helt feil kom Yamaha sin i 1984-85 Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 YAMAHA har alltid laget firetaktere -- store og små -- deriblant bilmotorer for båte Toyota (som er en av Yamahas største ikke-institusjonelle eiere) og bl. a. Volvo. Dette går like tilbake til 60-tallet. Toyota 2000 GT (James Bond - You Only Live Twice) var en av de tidlige suksesser. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
chagall Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 YAMAHA har alltid laget firetaktere -- store og små -- Håper du har fått med deg at de også har laget 2-taktere. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Chagall --- jeg er født og oppvokst i et Yamaha forhandleri -- den gang de var verdens største produsent av to-takts motorer ... så det har jeg fått med meg, ja. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
rago63 Svart 24.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2009 Yamaha har vel ikke akkurat vært noen pioner på 4-takt, 80-hesteren fra Yamaha er jo større enn Suzukis 140-hester. Dette er vel ikke riktig, DF 115-DF140 -1950/2044ccm - 189/186kg. YAMAHA F80-100 1596ccm 170kg - F115 - 1741ccm - 186kg Du må jo sammenligne i likt segment... Ellers var YAMAHA ved siden av HONDA i tidsepoken for lansering av - 4T motorer blandt kommersielle produsenter som Daffy nevner. De motorene var helt hvite. De leverte i tillegg motorblokker til Mercury da disse ikke hadde egne da 4-Takt skulle lanseres for fritidsmarkedet på sen 90-tallet. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Lars K Svart 24.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2009 (redigert) Litt ot. men,jeg kan kanskje få kjøpt en slik lyseblå Yamaha 15hk 4takt fra midten av 80tallet. Er dette en grei motor eller har det vært endel problemer med den? Er klar over at det er mer vedlikehold med en slik motor. (olje,regreim,osv) Edit:motoren var visst lyseblå,ikke hvit. Redigert 24.Oktober.2009 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 25.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 -- Vel, den er jo 25år gammel. Du må jo påregne noe med en såpass gammel motor. Du må vurdere dette opp i mot ditt behov for motor. Mitt intrykk er forøvrig av de motorer som er i jevnlig bruk er mindere utsatt for periodiske feil en de som kun er i bruk et par ganger årlig. Hvit motor er vel tidlig 80-tall... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Daffy Svart 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 Var det ikke seilbåtutgavene som var hvite da? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
ivar Svart 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 Var det ikke seilbåtutgavene som var hvite da? tror det, var iallefall 2 utgaver, A og B, hvor den ene var beregnet til tyngre båter, med lengre stamme, større propell , samt lavere toppturtall Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Double Weber Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 Har hørt at det kommer nye 4takter V-Max! V-max SHO (super high output). Den kommer i 200, 225 og 250hk. Den skal ha "plasma-fused sleeveless cylinders" 4,2l v6 blokk. De skal veie omtrent 230kg. Akselerasjonen sies å være bedre en på E-TECH og Merc-Pro. Undervannshuset er det ny design på med lavt vanninntak. Det skal også komme en 300hk offshore på samme blokka. 253kg. En 70hk som veier 118kg skal også komme. Vet ikke no mer om den. En TØFF motor!! Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
rago63 Svart 16.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 - Ryktene vil videre ha det til at en skal være godkjent for 7000 o/min- men det gjenstår å se før den 20/11. Volumet på blokka tilsier at det ikke er tale om noen strategisk satsing på kompressormating fra YAMAHA. Motoren er forøvrig helt nykonstruert med en betydelig gjennomgående vektreduksjon. Tilsvarende F 225 Sport 3,3 L med 20´lengde veier i dag 267 kg - ca 37 kg mer enn SHO..... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
rago63 Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Denne blir nok hard og utfordre for evinrude og mercury... En firetakter med vekt under og ytelser over noen produsert 2-takt i samme effektklasse... Redigert 20.November.2009 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Hillmar Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Hvis tallene til yamaha stemmer ser det veldig spennede ut, vekta er jo uansett imponerende! Men som med all annen reklame tar jeg ytelsetallene med en klype salt, får vente på uavhengige tester... Synes også det var litt morro at de skryter sånn av vekta ift. gamle V-max'en, jeg vet om en annen måte de kan fjerne de 15kg på ganske mye billigere på båten i den filmen Sitér dette innlegget Link to post
tomu Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Jeg er i utgangspunktet litt yamaha fan (har en f-150 2007). Det første jeg tenker på når jeg hører om vektreduksjon på båtmotorer, er mindre gods å tære på. Håper de har dette under kontroll. I så fall er jo dette intet mindre enn imponerende. Nesten en liten revolusjon dette.. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 En TØFF motor!! OT Sorry, når noen sier Yamaha, tenker jeg MC. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.