Jump to content

Noe nytt og heftig i fra Yamaha


rago63

Recommended Posts

.... er på vei. Se teaser, og merk at sammenligningen er med en Yamaha Vmax series 2... :eek:

 

http://www.yamahagamechanger.com/ (view comparison video)

 

Det skal bli spennende å se hvilken teknologi dette er....... :sweat:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Spennende

Gleder meg til 20 november :cool:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Kansje blir det en ny 2-takt teknologi :lol:

 

Tviler på dette, men de jobber på spreng med 4-T sport modeller for dette segmentet. Det er uomtvistelig spennende, for den parkerer Vmax series 2 så det holder i filmen - og den er jo kjent som det råeste de har i dag.

 

På en annen side, så er jo dette en "teaser" som skal skape forventninger. Vi får håpe at de blir innfridd.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Tja jeg vet ikke...

Pioner

 

Da jeg vokste opp (og så vidt jeg vet du også) var det to firetaktmotorer jeg visste om...

Det var Yamaha 9,9 og Honda 7,5 og 10

 

Hvis jeg ikke husker helt feil kom Yamaha sin i 1984-85

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

YAMAHA har alltid laget firetaktere -- store og små -- deriblant bilmotorer for båte Toyota (som er en av Yamahas største ikke-institusjonelle eiere) og bl. a. Volvo. Dette går like tilbake til 60-tallet. Toyota 2000 GT (James Bond - You Only Live Twice) var en av de tidlige suksesser.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Yamaha har vel ikke akkurat vært noen pioner på 4-takt, 80-hesteren fra Yamaha er jo større enn Suzukis 140-hester.

 

Dette er vel ikke riktig, DF 115-DF140 -1950/2044ccm - 189/186kg. YAMAHA F80-100 1596ccm 170kg - F115 - 1741ccm - 186kg

 

Du må jo sammenligne i likt segment... Ellers var YAMAHA ved siden av HONDA i tidsepoken for lansering av - 4T motorer blandt kommersielle produsenter som Daffy nevner. De motorene var helt hvite. De leverte i tillegg motorblokker til Mercury da disse ikke hadde egne da 4-Takt skulle lanseres for fritidsmarkedet på sen 90-tallet.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

-- Vel, den er jo 25år gammel. Du må jo påregne noe med en såpass gammel motor. Du må vurdere dette opp i mot ditt behov for motor. Mitt intrykk er forøvrig av de motorer som er i jevnlig bruk er mindere utsatt for periodiske feil en de som kun er i bruk et par ganger årlig. Hvit motor er vel tidlig 80-tall...

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Var det ikke seilbåtutgavene som var hvite da?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Var det ikke seilbåtutgavene som var hvite da?

 

tror det, var iallefall 2 utgaver, A og B, hvor den ene var beregnet til tyngre båter, med lengre stamme, større propell , samt lavere toppturtall

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
  • 3 uker senere...

Har hørt at det kommer nye 4takter V-Max! :smiley:

V-max SHO (super high output). Den kommer i 200, 225 og 250hk. Den skal ha "plasma-fused sleeveless cylinders" 4,2l v6 blokk. De skal veie omtrent 230kg. Akselerasjonen sies å være bedre en på E-TECH og Merc-Pro.

Undervannshuset er det ny design på med lavt vanninntak.

 

Det skal også komme en 300hk offshore på samme blokka. 253kg.

 

En 70hk som veier 118kg skal også komme. Vet ikke no mer om den.

 

En TØFF motor!!

 

V-max.jpg

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post

- Ryktene vil videre ha det til at en skal være godkjent for 7000 o/min- men det gjenstår å se før den 20/11. Volumet på blokka tilsier at det ikke er tale om noen strategisk satsing på kompressormating fra YAMAHA. Motoren er forøvrig helt nykonstruert med en betydelig gjennomgående vektreduksjon. Tilsvarende F 225 Sport 3,3 L med 20´lengde veier i dag 267 kg - ca 37 kg mer enn SHO.....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Denne blir nok hard og utfordre for evinrude og mercury... En firetakter med vekt under og ytelser over noen produsert 2-takt i samme effektklasse... :cool:

 

 

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Hvis tallene til yamaha stemmer ser det veldig spennede ut, vekta er jo uansett imponerende! Men som med all annen reklame tar jeg ytelsetallene med en klype salt, får vente på uavhengige tester...

 

Synes også det var litt morro at de skryter sånn av vekta ift. gamle V-max'en, jeg vet om en annen måte de kan fjerne de 15kg på ganske mye billigere på båten i den filmen :cool:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...