Jump to content

Dimensjon på talgpakning på rorhylse Nidelv 26

pilo

Recommended Posts

Hei båtvenner.

Jeg er i ferd med å montere rorhylsen på min Nidelv 26,må pakke den om etter lekkasje.Jeg har kjøpt ny talgpakning,men den ser ut til å være for tykk.Er det noen her som vet dimensjonen på denne pakningen,den jeg har kjøpt er 4 mm.

Fortsatt god høst :rolleyes:

Det kan vel være montert hvilken so helst paknings-løsning i den vil eg tru. Vente å sjå om det dukker opp andre med nidelv. Eg tenkte spør etter bilde?

Men eg trudde ikkje det var vanlig med så tynne pakninger :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Hei.

Dersom talgpakningen ikke er altfor overdimmensjonert, er det et gammelt triks å banke den passelig flat og kappe lengden deretter.

Kanskje ha litt rikelig ekspansjonsgap siden formen ikke blir helt kvadratisk etter flatbankingen.

Mvh

Kaldfisk

Det er ikke så lurt å banke den flatere med hammer for å få ned dimensjonen. Bruk heller en skrustikke, legg pakningen mellom to fjøler og klem til. Da får du en jevn tykkelse i den dimensjonen som du vil ha avhengig av hvor mye du trekker til.

I følge manualen for montering av slike pakninger, skal den under ingen omstendighet deformeres ut over orginalmålet på pakningen.

Det skal heller ikke være gap mellom endene, men endene skal kappes litt på skrå, slik at dem flukter rett mot hverandre når pakningen formes rundt aksling.

Om ønskelig kan jeg ta jobben med å legge ut prosedyre for tilpasning av talgpakning. Der står det hvordan en bestemmer riktig dimmensjon og hvordan en tilpasser rett lengde. Send IM.

Edited by Dieselboy (see edit history)