pilo Startet 24.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2009 Hei båtvenner. Jeg er i ferd med å montere rorhylsen på min Nidelv 26,må pakke den om etter lekkasje.Jeg har kjøpt ny talgpakning,men den ser ut til å være for tykk.Er det noen her som vet dimensjonen på denne pakningen,den jeg har kjøpt er 4 mm. Fortsatt god høst Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2009 Det kan vel være montert hvilken so helst paknings-løsning i den vil eg tru. Vente å sjå om det dukker opp andre med nidelv. Eg tenkte spør etter bilde? Men eg trudde ikkje det var vanlig med så tynne pakninger Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Kaldfisk Svart 25.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2009 Hei. Dersom talgpakningen ikke er altfor overdimmensjonert, er det et gammelt triks å banke den passelig flat og kappe lengden deretter. Kanskje ha litt rikelig ekspansjonsgap siden formen ikke blir helt kvadratisk etter flatbankingen. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
kes Svart 25.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2009 Det er ikke så lurt å banke den flatere med hammer for å få ned dimensjonen. Bruk heller en skrustikke, legg pakningen mellom to fjøler og klem til. Da får du en jevn tykkelse i den dimensjonen som du vil ha avhengig av hvor mye du trekker til. Sitér dette innlegget Link to post
pilo Svart 25.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2009 Takk for smarte tips,prøver den med fjøla i skrustikka jeg Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 26.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2009 (redigert) I følge manualen for montering av slike pakninger, skal den under ingen omstendighet deformeres ut over orginalmålet på pakningen. Det skal heller ikke være gap mellom endene, men endene skal kappes litt på skrå, slik at dem flukter rett mot hverandre når pakningen formes rundt aksling. Om ønskelig kan jeg ta jobben med å legge ut prosedyre for tilpasning av talgpakning. Der står det hvordan en bestemmer riktig dimmensjon og hvordan en tilpasser rett lengde. Send IM. Redigert 26.Oktober.2009 av Dieselboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2009 lengden skal kuttes når den er rullet på slik at skrå blir riktig Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Dieselboy Svart 26.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2009 lengden skal kuttes når den er rullet på slik at skrå blir riktig Ja, slik står det i "manualen" ...... Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 29.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2009 Pilo Ble noe klokere ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.