Jump to content

reparere brukket 8m alumast, kan det gå?


sodne

Recommended Posts

Har du sjekket hva det koster for et nytt masterør, så flytter du bare over salingshorn, beslag etc. Bare en tanke :wink:

 

Hvis det er en gammel mast du har, kan den rett og slett være svekket flere steder enn der du har brudd på grunn av korrosjon :eek: . Ofte korroderer masta inennfra og ut slik at den ser fin ut på utsiden, men på innsiden :nonod: .

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Storseilet skal jo opp, så må finne på noe som ikke blokkerer sporet
Noe jeg ikke hadde tenkt på :headbang: Da røyk i allefall første ideen. Det er nok en gammel mast, så ett inner rør blir kansje ett problem, kansje eg klarer å bruke innsiden som plugg og deretter lage ett innerrør i karbon/vinylester

stå i ro båt!

Link to post
Share on other sites

Noe jeg ikke hadde tenkt på :headbang: Da røyk i allefall første ideen. Det er nok en gammel mast, så ett inner rør blir kansje ett problem, kansje eg klarer å bruke innsiden som plugg og deretter lage ett innerrør i karbon/vinylester

 

Et innerrør er ikke noe problem, det passer til masten, det er det som er hele poenget.

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Flere seilbåter med høye rigger har mast med skøt, anntagelig pga frakt.

Epoxi sier jeg ubetinget ja til. Har selv støpt akselhylserør til min Willing ca 30/40 cm. Enkelt å jobbe med, kan gjøre selv, billig.

En annen ting, det er stagene som holder masta på en Bermudarigget båt oppe.

Masta er bare til for å holde seila oppe, som eks, Eifeltårnet, stag på kryss og tvers.

 

Lykke til.

 

MVH Rolf-Eigil

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...