Jump to content

Havarert vannpumpe, Solè diesel


Hebbe

Recommended Posts

Lørdag ettermiddag på veg ut i Mjøsa begynnte plutselig ladelampa og lyse. Åpnet så "motorkassa" og konstaterte mye vann på den gale siden av skroget. Så med en gang at vannpumpa (der impellereen sitter) kastet vann inn i båten som bare juling. Startet lensepumpa og fikk kvittet meg med vann slik at jordinga fra starteren kom over vann igjen. Lampa slokket... Konstaterte (dagen etter) at "impellerpumpa" hadde hatt et kjempehavari, skrudde ut den og tok den med hjem. Så at lagret og simmerringen var helt ødelagt. Det "knasa" når jeg dro den rundt for hand.

 

Prøvde å ringe motor leverandøren i nærheten (Solè leverandøren på Nesoddtangen utenfor hovedstaden), men han hadde ferie stengt. :-(

 

Bolga Maritime A/S derimot hadde åpent, der traff jeg verdens triveligste mann, jeg forklarte mitt problem, han anbefalte meg å overhale pumpa ved at han sendte meg et "rep-kit" ca 200,- kr. Han kunne ikke garangtere resultatet, men som oftest så var dette godt nok til min motor.

 

Jeg startet ferie nå og har planlagt ferietur på Mjøsa med mine barn fra og med i morgen, så jeg bestillte ei ny pumpe ( kr 1720 + m.v.a.), levert med ekspress (post). I følge han så skulle jeg ha den i morgen, med andre ord så starter ikke min båtferie senere enn planlagt.

 

Selvsakt så koster denne opperasjonen mer enn det burde, men selv har jeg ferie nå og ikke etter at pumpa som jeg har er repparert, ( Til opplysning så har jeg ikke 10 eller 5 tommeltotter, men min ferie som allenepappa er alt for dyr til å tro at alt går bra ved en ev. overhaling by my selfe.) Den service og informasjon mitt problem som jeg fikk av Solva er for meg meget stor, mannen der oppe er et funn for båteiere i vårt lille land, den kunnskap han øste over meg var meget stor, anbefaler alle dere andre å bruke han....

Håper at vannpumpa virkelig kommer i morgen.....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Pumpa har ikke kommet enda... Ringte "Bolga" i går og "maste." Mannen hadde sendt den på mandag og skjønte ikke bæra av at den ikke hadde kommet enda. Plukka sund gamlepumpa i kveld... Kommer den ikke med posten i morgen oppsøker jeg div. landbruksverksted og prøver på å få reparert den jeg har, sommeren er i følge værspåmennene i annmars og båten skal brukes... Er jeg frustrert.....jaaaaaaaa........(Har fått mala garasjen, og en vegg på huset i stedet... hehehehehe)

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Postmannen ringte kl 0800 i dag tidlig og meddelte at det har kommet pakke til meg.... Fikk opp ungene så nå er det pakkevirksomhet og en kjapp handletur før pumpa kommer med post`n i 11- tia... Pakken var sendt som vanlig pakke og ikke express...

Det blir båttur.....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Pumpa ble montert på 10 minutter, startet opp og alt fungerte perfekt. Det kommer overhode ikke vann inn i båten lengre så nå skal kjølsvinnet tømmes helt... Der er det svart, og litt "geleaktig"... Såpass ille at jeg bruker "bøttemetoden" samler opp herligheta og tømmer det på en annen plass enn Mjøsa... :lol::nonod: :nonod:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Jeg har ved tidligere anledning (på ett annet forum), rost Jon Anton Swensen på Bolga Maritime opp i skyene. For maken til service og fagkunnskap skal du lete lenge etter!

Fra sitt verksted på Bolga , langt ut i havgapet i Meløy kommune, er han til uvurderlig hjelp for alle som måtte ha  problem med båt eller motor.

Han forhandler bla. Sole Diesel, Hino, og skaffer deler til de aller fleste motor merker og er velvilligheten selv uansett hva det måtte gjelde. For en del år siden drev han med Grimsøybåter som han "spesialsydde" og rigget opp for fiske!

Jeg har ved flere anledninger nydt godt av hans gode service og vil på denne måten,anbefale ham og hans firma på det varmeste.

 

:headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...