camo Startet 25.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2009 Tresfjorden er no solgt og vi har begynt å se oss om etter ny (gammel) båt, og har falt litt for N.W 900, og var og kikket på ein i helgen, men blei litt skeptisk då batteripakken var plasert under senga i stikk køyen .er dette normalt og ikkje minst er det trykt, tenker då på gassing ved lading. noen her med erfaring fra N.W .eller andre med synspunkt ?. m.v.h båtløs Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 25.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2009 (redigert) Dette kan vel Astor svare på? Han hadde jo en slik en før han fikk GB'en Hva synes du ellers om båten? Jeg har tittet littt i samme retningene selv, men har ikke noen i nærområdet å kikke på... TrondT red: enig med deg, ville også vært skeptisk til batterier under rompa Redigert 25.Oktober.2009 av TrondT (see edit history) Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
motor Svart 25.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2009 Gassing.. Batteriene har sikkert stuss hvor du kan tre på en slange som leder gassen dit du måtte ønske.. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 25.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2009 På noen Nord Wester er batteri plassert i lasterom og selv hadde jeg mine ( 4 ) i motorrom babord side. På Nord westen jeg hadde var det meget god utlufting i maskinrom. Batterier var sikret fra å kunne velte. Sitér dette innlegget Link to post
camo Svart 25.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2009 TrondT , genial båt for våres del som har 2 barn ein i kvar stikk kabin og dobbelkøy i bauen, godt med skapplass og stort akterdekk. - krever stor motor og litt trangt rundt bordet for 4 å sitte å spise. Sitér dette innlegget Link to post
camo Svart 27.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 "motor" sitt forslag høres ut som en god ide, da det var en liten slange til lufting på kvart batteri, kan vel enkelt samle disse i en større slange og lede den der en måtte ønske. Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Jeg har selv en Nord West 900 og mine forbruksbatterier er plasert under stikklugaren akterover,og startbatteriene er plasert under stikklugaren forover.Jeg har hatt båten noen år og ikke hvert noe problemer.Det er riktig at båten krever stor maskin,i min båt sitter det en 306 hk.Volvo. Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 28.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2009 Jeg har også forbruksbatterier under køy. Det er selvsagt ikke heldig verken med hensyn til gassutvikling ved normal lading, eller faren for evt batterieksplosjon ved laderhavari/overlading. Men risikoen kan forholdsvis enkelt reduseres kraftig: Sørg for god ventilering til friluft av kassen batteriene står i, og skru av lading på disse batteriene om natta. Unngå generelt opphold i lugar ved lading. Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Power by Yanmar Svart 28.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2009 Hei. Jeg har også en Nord West 900 og har batteriene i lasterom og motorrom. Jeg lurte på om noen av dere som har batteriene under sengene i stikklugarene kunne ta noen bilder av løsningen. Da jeg gjerne skulla ha flyttet batterine på babord side p.g.a. at båten har en list til styrbord. Det sitter en Yanmar 340 ahk i den, noe som jeg mener er en motor som båten fortener. Jeg vil anbefale deg en NW 900 med stor motor:-) Masj fart opp til 24 knop, men ligger mest på ca 20/21 da jeg synes dem går best/økonomisk der. Full fart er 27. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.