Jump to content

Batteri plassering i nord west 900

camo

Recommended Posts

Tresfjorden er no solgt og vi har begynt å se oss om etter ny (gammel) båt, og har falt litt

for N.W 900, og var og kikket på ein i helgen, men blei litt skeptisk då batteripakken var plasert under

senga i stikk køyen :eek: .er dette normalt og ikkje minst er det trykt, tenker då på gassing ved lading.

noen her med erfaring fra N.W .eller andre med synspunkt ?.

m.v.h

båtløs

Dette kan vel Astor svare på? Han hadde jo en slik en før han fikk GB'en

Hva synes du ellers om båten? Jeg har tittet littt i samme retningene selv, men har ikke noen i nærområdet å kikke på...

TrondT

red: enig med deg, ville også vært skeptisk til batterier under rompa

Redigert av TrondT (see edit history)

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Jeg har også forbruksbatterier under køy. Det er selvsagt ikke heldig verken med hensyn til gassutvikling ved normal lading, eller faren for evt batterieksplosjon ved laderhavari/overlading.

Men risikoen kan forholdsvis enkelt reduseres kraftig:

Sørg for god ventilering til friluft av kassen batteriene står i, og skru av lading på disse batteriene om natta. Unngå generelt opphold i lugar ved lading.

Edmund.Larsen, Hardanger.

Hei.

Jeg har også en Nord West 900 og har batteriene i lasterom og motorrom. Jeg lurte på om noen av dere som har batteriene under sengene i stikklugarene kunne ta noen bilder av løsningen. Da jeg gjerne skulla ha flyttet batterine på babord side p.g.a. at båten har en list til styrbord.

Det sitter en Yanmar 340 ahk i den, noe som jeg mener er en motor som båten fortener. Jeg vil anbefale deg en NW 900 med stor motor:-)

Masj fart opp til 24 knop, men ligger mest på ca 20/21 da jeg synes dem går best/økonomisk der. Full fart er 27.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...