Jump to content

Svinghjul/Remskiven på min VP AQ205 sitter dønn fast?


Tomaa

Recommended Posts

Hei hei.

Har et problem med min Volvo Penta AQ205. Svinghjulet eller reimskiva sitter dønn fast. Hva kan jeg gjøre?

Når jeg vrir om nøkkelen så går den 1mm og så stopper den.

Jeg har fulle batt, og den startet sist veldig fint. Skal sies at jeg hadde et lite motor havari, da exhost riserne hadde rustet, så når jeg kjørte full fart fikk ikke kom det ikke nok vann gjennom manifolderne. Noen triks? Jeg får ikke godt nok tak til å få et skikkelig momang.

Tusen takk for all hjelp,

Mvh Tomaa

Link to post
Share on other sites

Satt seg da kanskje.. Mulig skru løs impeller pumpa og prøve latmansarm på reimskive bolten. Nytter ikke dette kan du fylle sylinderene m diesel og la det virke. Kanskje stappe en butt gjenstand ned i plugg hulla å slå forsiktig på denne.nytter ik dette er det vel bare å ta av topper da........

Redigert av 68 GT (see edit history)

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Hvis sjøvannet har rent inn i sylinderene pga ødelagte risere, så bør du få tak i noe diesel og fylle alle sylinderene fulle. La det stå en dag eller så, og prøv så med latmannsarm og pipe. Husk på dreieretning og hvlken vei mutteren på reimskiva er skrudd inn. Kan tenke meg den er skrudd inn links :yesnod:

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...