Jump to content

Konservering av motoren ne B.M.C 2,5L når den ikke starter..


utsikten

Recommended Posts

Har tatt opp min Fram 25 med 2,5L BMC Commander motor, men får ikke start på den. Den gikk helt normalt til brygga men når den ble satt på bukkene får jeg ikke start på den.

Minusgradene nærmer seg og jeg må få byttet ut salvannet med noe mer frostsikkert.

 

Noen som har noen ide hvorfor den plutselig ikke startert.

Trenger nødtips om hvordan jeg kan få frostvæske i motoren/slangene.

Link to post
Share on other sites

Hvis starteren ellers spinner raskt har du vel nok strøm på batteriet.

Vil tippe at det er glødepluggene som ikke fungerer. En eller flere.

Det er vel en motstand elns som er koblet foran pluggene, kanskje denne har tatt kvelden.

Vel, du får skru de ut en etter en og se om de gløder.

 

Jon

Link to post
Share on other sites

Noen motorer er kresne på glødingen, og nekter å starte hvis ikke alle pluggene er 100%. Ellers så kan det jo være at motoren ikke får diesel, dette pleier å den vanligste grunnen til at motorer ikke starter. Sjekk først at du ikke har vann i vannutskiller, og luft deretter dieselsystemet til du får diesel frem til dysene.

 

Frostvæske kan du for så vidt få inn uten at den går, men det blir jo mer tungvint da. Tapp av sjøvann på kjølerne, og ta av slangen ut fra pumpa. Forleng slangen en meter over motoren, sett på en trakt og fyll på frostvæskeblanding. Avslutt med å kjøre motoren en stund på starteren for å blåse ut overskuddet av vann fra eksosen. Men prøv først å få startet motoren, den må jo uansett starte når våren kommer. Så jobben må jo gjøres..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...