Jump to content

Konservering av motoren ne B.M.C 2,5L når den ikke starter..


utsikten

Recommended Posts

Har tatt opp min Fram 25 med 2,5L BMC Commander motor, men får ikke start på den. Den gikk helt normalt til brygga men når den ble satt på bukkene får jeg ikke start på den.

Minusgradene nærmer seg og jeg må få byttet ut salvannet med noe mer frostsikkert.

 

Noen som har noen ide hvorfor den plutselig ikke startert.

Trenger nødtips om hvordan jeg kan få frostvæske i motoren/slangene.

Link to post
Share on other sites

Hvis starteren ellers spinner raskt har du vel nok strøm på batteriet.

Vil tippe at det er glødepluggene som ikke fungerer. En eller flere.

Det er vel en motstand elns som er koblet foran pluggene, kanskje denne har tatt kvelden.

Vel, du får skru de ut en etter en og se om de gløder.

 

Jon

Link to post
Share on other sites

ok skal sjekke det også, men går de alle sånn plutselig da, er ikke tenning i det hele tatt går bare på starteren.

Er det noen måte å få inn frostvæske i motoren uten at den går?

Link to post
Share on other sites

Noen motorer er kresne på glødingen, og nekter å starte hvis ikke alle pluggene er 100%. Ellers så kan det jo være at motoren ikke får diesel, dette pleier å den vanligste grunnen til at motorer ikke starter. Sjekk først at du ikke har vann i vannutskiller, og luft deretter dieselsystemet til du får diesel frem til dysene.

 

Frostvæske kan du for så vidt få inn uten at den går, men det blir jo mer tungvint da. Tapp av sjøvann på kjølerne, og ta av slangen ut fra pumpa. Forleng slangen en meter over motoren, sett på en trakt og fyll på frostvæskeblanding. Avslutt med å kjøre motoren en stund på starteren for å blåse ut overskuddet av vann fra eksosen. Men prøv først å få startet motoren, den må jo uansett starte når våren kommer. Så jobben må jo gjøres..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

SKal få sjekket glødepluggene, er sikkert ikke dumt å få byttet dem samme hva. Jeg har skrudd opp den ene dysen inn på sylinder og det sprutet diesel der når jeg kjørte på startern.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...