Lazyjack Startet 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2009 Ser at både diesel og smøreolje-filter finnes som "spin-on" type. Hva betyr egentlig dette? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 At de har en hungjenge i bunnen som benyttes til å skru innpå (spinn-on) motsvarende gjenget tapp på motoren. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Honduras Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 At de har en hungjenge i bunnen De fleste jeg har vært borte i har gjengene på toppen... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
SF Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Spin on: Cartridge type: Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Lazyjack Svart 30.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 At de har en hungjenge i bunnen som benyttes til å skru innpå (spinn-on) motsvarende gjenget tapp på motoren. Å...., det var en skuffelse, jeg trodde det hadde noe med filtreringsprinsippet å gjøre Takker for oppklarende svar Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Hei, Ikke bli skuffet, tror du har rett. Om jeg har oppfattet dette rett benyttes sentrifugalkraften til å rense Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Nei, det er noe annet. Sentrifugalfilter kalles det... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 separator kalles det Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
snorken Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Sentrifugalfilterseparator. Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Dette er en sentrifuge som "spinner", går rundt inne i et filterhus, Scania m. flere bruker denne type. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Sentrifugalfilter er haug-gammelt:-) Fiat hadde på sin 850 model..... Ush lenge siden jeg var "lærling".... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Fiat hadde på sin 850 model..... Stemmer! En sånn har jeg hatt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
JRK Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 Hei, Nå tror jeg noen bør gå inn på denne siden, så får dere lært dere hva et spin on filter er: http://www.aram.no/drivstoffiltere.asp Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 31.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. (Vanligvis pga 100% sitering av foregående innlegg). Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 (redigert) Hei, Nå tror jeg noen bør gå inn på denne siden, så får dere lært dere hva et spin on filter er: I linken du viser til er det både brukt brukt betegnelsen Spin ON for å beskrive filteret og så Spin OFF for å beskrive hvordan filtreringen foregår. Hvis vi ønsker et filter med separering etter sentrifugeprinsippet heter det altså Spinn OFF-filter, mens Spin ON beskriver en utførelse med gjenger? Redigert 31.Oktober.2009 av Athene (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 I bilverdenen heter det "spin on felger", for slike med sentermutter.... Spilefelger osv......Formel 1..... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 Hvis vi ønsker et filter med separering etter sentrifugeprinsippet heter det altså Spinn OFF-filter, Ukjent for meg iallefall. Kjenner bare til vanlige motorer med vanlige filter, og gamle scania med papir i separatorhus i tilleg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
solei Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Enig med Sæbø,Scania har brukt og bruker både sentrifuge smo filter, og vanlig patronfilter i årevis. I dei 25 åra eg har seilt maskinist har vi kalla desse "spin on" filtera som er beskrevet-vist til lenger bak i bloggen her, for Racorfilter. At innmaten i nevnte Racor filter "spinner" rundt er ukjent for meg. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Hei, Beklager uttalelsene lenger opp i tråden- Her har nok undertegnede uttalt seg om noe han ikke har hatt greie på. Godt at man ennå er i stand til å lære noe nytt Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Den e fine...den dagen vi ikkje lærer noe nytt, e d berre å pakke sammen, og d gjelder også undertegnede..benytter sjansen til å skryte av et interessant forum, er ny her, men har sett mye interessant. er så heldig å vere eiger ( eg og banken) av en Viksund 33 st.Cruz- 98 mod. m. 2 volvo 41 P motorer.Har ikke sett så mye omtale av denne type, så tar gjerne imot input. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Hei, Hva skal en si om Viksund 33?. Enkelt sagt, dagens 340 er vel favorittbåten min. Men den er litt dyr, så jeg har en Saga 315. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Hva skal en si om Viksund 33?. Enkelt sagt, dagens 340 er vel favorittbåten min.Mulig det,men her spinner du vel på feil tråd Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Hei, Neida, du må lese innleget til Solei før meg Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Neida, du må lese innleget til Solei før megOppfattet, var redd du hadde posta et innlegg i feil tråd. Beklager Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.