SamH Startet 30.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2009 Jeg har handlet en Newport til båten, den skal monteres mot treskott og manualen sier 1/4" high heat insulation board med stål eller flis over. Hva slags plate er denne "High heat insulation board" og hvor får jeg tak i slik? Evt hvordan løser jeg det best på andre måter slik at det bygger minst mulig ? Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 30.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 Kanskje masterboard? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 30.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 Steinull kan også brukes. Selv har jeg syrefaste stålplater montert på avstandsstykker med ca 20-25 mm luftspalte bak. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 (redigert) Den skal kanskje monteres slik som refleks ovnene Nå husker jeg ikke hva de brannhemmede platene mine heter, men dette ser vel noe man kan få tak i hos den lokale byggsjappa? Montering Norgips har brannplate f.eks Redigert 30.Oktober.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 30.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 Var hos en ovns forhandler idag og sjekket brannhemmende plater, det er kommet en ny sort som du kan skru rett på brennbart materiale, og deretter sette ovnen rett foran. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 30.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 Du kan bruke Primroc plater slik jeg gjorde. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
avsluttet Svart 30.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 metall reflekterer meste av varmen. Jeg brukte kobberplater (kanskje ikke det glupeste) ombord rundt en hovdeovn. Synes disse er kalde hele tiden selv om jeg fyrer bra. Der det virkelig kan bli varmt er i taket rundt røykrøret, pass på å ha et varmeskjold der også. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 31.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2009 Hei Eg er samd med det traust skriv om varmeskjold oppunder dekk. Bak vår Newport er har me ei syrefast stålplata. Det er neppe naudsynt pga varmen, men lett å halda reint. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Bjoove Svart 22.August.2017 Del på Facebook Svart 22.August.2017 (redigert) Løfter denne ? Driver å planlegger installasjon av Dickinson Newport ovn i båten, ovnen med tilhørende deler er anskaffet. Da dukket selvfølgelig spørsmålet Opp: - Hvilken brannhemmende plate skal jeg benytte bak ovnen og opp langs skottet? - Hvor stor må denne strengttatt være? Etter beskrivelsen som står i veiledningen må det være 30 cm sideveis til brennbart materiale og 75 cm over, 15 under, legger vi da inn målene på ovnen, blir det en plate på 81cm bredde og 138 høy, det er ganske stort :) Takker for innspill.. Redigert 22.August.2017 av Bjoove (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 22.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2017 Jeg endte opp dengang, med en syrefast plate montert på 40mm distansehylser, vel 10cm bredere enn ovnen og ca 30 cm høyere. Etterhvert også varmeskjold oppunder dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.