erund Startet 31.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 31.Oktober.2009 Hei, Nå er jeg en ny eier av Nidelv 26 og den krenker mot styrbord side og enda større under farten. Lurer på om det hjelper med flapsen, enten i fast eller justerbare utgave? Har dere erfaringer med denne båten (snekkeskrog) og de to typene av flapsene - altså hvilke fordeler eller ulemper de kan gi? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
hifo Svart 31.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2009 hvis dette er en saktegående båt max15knop . mener jeg det holder lenge med fast flaps , men da justerbar med en strekkfisk eller no.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
koh Svart 31.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2009 (redigert) Hadde en N-26-87mod m 77 hk, og monterte en fast flap på denne fra Asdal Trading i Arendal. De hadde utviklet en "fastflaps" spesiellt for denne båten, som de solgte ferdig med monteringsdetaljer og alt. (Dette var i år 2000 ca) Denne gjorde at båten fikk en helt annen gange, sluttet å grave, og kunne tilogmed med tom båt bortimot plane. Sidekrenging var jeg ikke plaget med, men for å justere for dette er det vel snakk om flytting av vekt - evt justerbare flaps. -koh Redigert 31.Oktober.2009 av koh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Schierna Svart 31.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2009 Samme erfaring som KOH. Monterte Flaps fra Asdal Trading. Ring å spørr. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 31.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2009 Hei igjen ! Ser ut til at de var på nett i sommer i allefall http://www.asdal-trading.com/index.php?pag...age=nidelvbater -ko Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 31.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2009 Hei igjen, Takk for svarene. Hørte av enkelte personer at denne faste flapsen kan føre til vanskelige manøvrering når det kommer bølger bakfra eller side, stemmer det? Kan justerbare flapser brukes på en saktegående snekke opptil 15 knop og på en rundet bakende? Kanskje jeg heller kan legge blylodd eller tunge sandsekker på den side? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Gullfisk Svart 1.November.2009 Del på Facebook Svart 1.November.2009 De monterer da reg flaps på Joda 850 i hvertfall. Vet ikke hvordan det ser ut men. Sitér dette innlegget Link to post
kim Svart 1.November.2009 Del på Facebook Svart 1.November.2009 Jeg har flaps fra asdal trading, dette er jeg fornøyd med når det gjelder å grave seg ned. Men jeg har montert en blybarre på babord side for å rette krenging. Jeg har også snakket med en som hadde justarbare flaps på en slik båt, og han var veldig fornøyd med dette. Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 1.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2009 Kanskje kombinasjon av fast flaps og justerbare trimflapser hm? Kan en saktegående snekke ha utbytte av justerbare trimflapser? Er de kanskje laget for større fart enn 13 knop? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.