Jump to content

Blir det litt mer en bare "ankerdrammen"?


Brutus

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Jeg måtte prøve å lage en slik poll, jeg også. Jeg vet ikke hvor populært dette temaet er, men det kan jo være litt moro å se om det eksisterer forskjellige kulturer rundt i landet, når det gjelder dette. Kanskje det er en grense mellom øl+bil og øl+båt også? De fleste jeg vet om har en nulltoleranse når det gjelder øl+bil, det har jeg også. Men de samme personene ser ut til å være litt løsere i snippen når det gjelder øl+båt, jeg er redd for at jeg representerer denne gruppen også... :flag::lol:  Det er ganske vanlig at vi drar ut på fjorden og dorger litt med noen pølsesnabber,lomper og en sixpack.Det blir max tre pils pr. pers. Det er grensa som aldri overskrides. Men nå skal det sies at jeg navigerer ikke i indre Oslofjord, det blir mer i ytre Barentshavet...

 

Men hvordan er det med dere... er det  :cool:  eller  :nono:....?

Link to post
Share on other sites

Syns berusede folk i båt er en skikkelig uting. Spiller ikke noen rolle om det er en hurtiggående båt eller en som går sakte, men kan ramle på sjøen likevel. Om man tar seg en pils eller to-tre er synes jeg er helt i orden, man må jo få kose seg litt. Men å bli beruset kan man vente med til man har kommet til land.

Link to post
Share on other sites

Underveis...veldig sjelden !  

Tenker litt på at ting kan skje, både med meg selv, med min båt, de jeg har med meg og har ansvar for, og andre som kan trenge hjelp og assistanse.

 

Selv men bare en eller to pils kan reaksjoneevne og vurderings-sans svekkes.

Ikke for å moralisere på noen måte, men slik ser nå jeg på dette.

Nå kan en jo si at ting kan skje også etter at en har fortøyd og mat og drikke er kommet på bordet.   En kan vel aldri helgardere seg mot alt.

 

Arild

Link to post
Share on other sites

En kald kosepils mens man putrer avsted i sol og finvær, er nå godt, da  :cool:

 

Når så dagens ferd er over, værmeldinga er god og båten er fortøyd for natta, kommer ankerdrammen, grillpilsen, rødvinen til maten og konjakken i solnedgangen på svaberget.

 

- nei, nå må den derre gode sommeren se å innfinne seg!!!

Link to post
Share on other sites

Rører svært skjelden alkohol når jeg fører båt. Og øl er jeg ikke spesiellt begeistret får, men! En ankerdram i ordets rette forstand når båten ligger vel fortøyd, den tar jeg. Og det må være en dram. Ankerdram i form av øl er for meg "fake".

Det hender nok det blir flere ankerdrammer utover kvelden, men som sagt, båten skal være fortøyd for natta.  :cool:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det kan hende, at jeg tar meg en :smash:, men kun en! Og bare dersom det er vær og føre til det. Det blir muligens bare et par ganger i året at ølen nytes før båten er fortøyd. Og det er meget skjelden jeg blir beruset, vet jo aldri hva som kan skje...., mulig det blåser opp og vi må rømme...... hva da?

 

Men ellers er ikke en  :smash: eller to å forakte selvsagt. :cool:

 

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Hei folken`s

 

Vi er som folk flest på sjøen, vi tar oss et par kjørepils/dram når vi skal ut i holmene.... Men det blir vell en del mere når vi har kastet anker å kjæringa i land. Da blir det en ankerdram eller to osv...

 

HILSEN CONNIE MED MANSKAP :smash:

Link to post
Share on other sites

Samme holdnig til bil og båt. Kjøring og drikking hører ikke sammen. Det som styrer meg er først og fremst tanken om at dersom det skulle skje et uhell og jeg har drukket vil det plage meg for alltid. Dessuten har jeg stor respekt for sjøen og de kreftene som fort kan overraske en der. Dessuten har vi oftest unger i båten - og da forsøker jeg å overføre noen gode verdier til dem

Link to post
Share on other sites

Hm.  jeg har hatt 2 holdninger . har liksom skiftet litt.  Før drakk jeg aldri når jeg seilte, men nå  kan jeg godt ta meg et par pils underveis. men aldri mer en 2. . Sitter jeg ute å fører båten tar jeg oftere et par pils en hvis været er slik at jeg må sitte inne. Fører jeg RIB rører jeg ikke alkohol. Seiler jeg, kan jeg godt ta et par. Men best er ankerdrammen når jeg er godt fortøyd. Men da er det ikke Pils, men som regel Whisky.

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Underveis: Aldri alkohol!! Forran Tv-en i godstolen hjemme ETTER båttur: Gjerne en pils eller to (eller en karsk-kopp!)

Navigere båt i 20 knop + er ikke egnet for pilsing, mener nå jeg. :smiley:

I alt for mange drukningstilfeller for menn, er de blitt funnet med buksesmekken åpen (og neppe for å tilfredstille havfruer...!!)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...