Kjelli Startet 1.November.2009 Del på Facebook Startet 1.November.2009 Båten ble tatt på land for 2 uker siden, øvre delen av drevet hadde grodd en del, og jeg har ikke fått vasket de ennå på grunn av problem med ryggen min. Drevene stod oppe etter at båten ble tatt på land, og jeg skulle senke de i dag. Da ville ikke drevene ned, men indikatoren viste at de gikk ned. Henger drevene oppe nå, pga av at de er så nedgrodd, og dette har tørket og stivnet? Kan jeg ha ødelagt noe nå? Antar at drevene skal løsne ut ved at en går på skjær, er det den funksjonen de henger på? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
68 GT Svart 1.November.2009 Del på Facebook Svart 1.November.2009 Meget snodig at indikator viser at drevet går ned,når det står rolig på topp? Drevet må jo bevege seg for at trimsensor skal gi signal til indikator at drevet endrer posisjon. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjelli Svart 2.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2009 Ingen som kan hjelpe meg litt med denne? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordland Svart 2.November.2009 Del på Facebook Svart 2.November.2009 Nå er ikkje eg noen ekspert på dette, men har du prøvd og "hjelpe" drevene ned? viss du får en til å senke drevene med tilt motoren, mens du selv står bak og legger litt vekt på dem? kansje det bare er noe som er litt størt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
edo Svart 2.November.2009 Del på Facebook Svart 2.November.2009 En kamerat hadde en grunnstøting med dette drevet, drevet hoppet opp som det skulle. Han måtte gjøre en reset prosedyre som er beskrevet i håndboken. Dette var en D4 maskin, du kan kanskje prøve det samme?? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post Share on other sites More sharing options...
Terje Svart 2.November.2009 Del på Facebook Svart 2.November.2009 Hørtes litt merkelig ut, giveren står i forbindelse med styrehjelmen. Vil nesten påstå at skal instrumentet gi utslag for senking, må hjelmen flytte på seg... Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjelli Svart 2.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2009 Får se litt i morgen på det, får hjelp da. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Knallfred Svart 2.November.2009 Del på Facebook Svart 2.November.2009 Dette var snodige greier!? Gi tilbakemelding på forumet når du finner ut hva som er galt ....eller ikke galt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjelli Svart 3.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2009 Jobben er utsatt til i morgen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjelli Svart 4.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2009 Har fått sjekket nå, viser seg at drevet går ned allikvel, men sensoren stod på null, med drevene midt mellom oppe og nede. Når jeg begynte å kjøre de ned, så begynte den å telle nedover på minus, og drevene gikk lengre en den kunne telle, men fikk de ned til nedre posisjon. Men nå blinker der rødt i displayet og nå får jeg de ikke opp igjen Så hva gjør jeg nå? Har prøvd å trykke in knappen som skal overstyre tilten, men det hjelper ikke. Det som er snodig, er at jeg har 2 drev, og det er akkurat likt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Terje Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 (redigert) Slik jeg ser det , er de montert feil, likt begge 2, men feil. Løsne gaffelen som styrer giveren på begge dreva, instrunentet skal vise mellom -6/-4 , år det er helt nede. da tenker jeg at det fungerer etterpå. Om du ikke forstd hva jeg mente , send meg en IM Redigert 4.November.2009 av Terje (see edit history) Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydnes Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 Hei. Jeg har DPG drev og har opplevd noe lignende. Feilen er trolig at det er mye groe på "tannrekken", som går inn på indikator hjulet. Resultatet blir da at "tannrekken" som skal indikere drevets tilt hopper av indiktor hjulet som dermed kommer i ulage. Jeg ville spylt rent, skrudd av "tannrekken" og deretter skrudd på indikator hjulet slik at det viser -5 og så satt på "tannrekken" igjen. (Hvis drevet fremdeles står helt nede) Jeg regner med det ordner problemene dine Lykke til! MVH Sydnes Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjelli Svart 4.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2009 Ikke utenkelig det, ja, får sjekke det Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 På Tannhjulet som tannrekken går inn på så er det en tann som er ulik de andre.. den har en slags splitt på seg.. Tannrekken din skal begynne med den splitt tanna da såfremt drevet er tiltet helt inn. Da får du riktig utslag.. Dette står forklart i Serviceboken som kan lastes ned her på BP i dok ark. Det kan hende at en hobbymek har byttet trimgiver selv engang.. da er det ikke sikkert det stemmer med Splitt tannen og du må prøve deg frem.. Vær forsiktig med og snurre på tannhjulet unødvendig da dette er kolblet til trimgiver som er et potmeter.. hender de kan ryke da og må byttes. MVH Thorlyn Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
68 GT Svart 4.November.2009 Del på Facebook Svart 4.November.2009 På Tannhjulet som tannrekken går inn på så er det en tann som er ulik de andre.. den har en slags splitt på seg.. Tannrekken din skal begynne med den splitt tanna da såfremt drevet er tiltet helt inn. Da får du riktig utslag.. Dette står forklart i Serviceboken som kan lastes ned her på BP i dok ark. Det kan hende at en hobbymek har byttet trimgiver selv engang.. da er det ikke sikkert det stemmer med Splitt tannen og du må prøve deg frem.. Vær forsiktig med og snurre på tannhjulet unødvendig da dette er kolblet til trimgiver som er et potmeter.. hender de kan ryke da og må byttes. MVH Thorlyn -Lurer litt på en ting når man justerer trim sensor,skal ikke antikav på drevet stå i linje med båtens kjøl,og sensor stillt slik at indikator viser 0? -Lurer også på om blir galt da man setter splitttanna inn på No1 på rekka? Har man bakover lutet akterspeil kan man ikke da kverke drevet om man tilter opp under kjøring og trim posisjon stopp ikke er rett innstilt? Jeg bare undrer.... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.