NovaMan Startet 1.November.2009 Del på Facebook Startet 1.November.2009 Hei Jeg ser nå som båten har kommet på land at det er sprekk i en av belgene mine. Jeg har tatt av drevet og fått løsnet belgen til gearwiren og eksosen, men det er forferdelig trangt å komme til belgen rundt drev-knuten. Er det meningen at hele Gimbal-ringen må fjernes, og krever dette så spesialverktøy? Noen som har sett en god beskrivelse på hvordan belgene skal skiftes? Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 1.November.2009 Del på Facebook Svart 1.November.2009 tar av de gamle å setter på nye Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 1.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2009 tar av de gamle å setter på nye Flott å få så glupe tilbakemeldinger !! "FM 8-12" er tydeligvis en kar som vet hva han snakker om................ Sitér dette innlegget Link to post
Arve Svart 1.November.2009 Del på Facebook Svart 1.November.2009 Hei MariahMan. Søk på Youtube. Ligger faktisk film om belgskifte der. Tror jeg søkte på mercruiser. Du trenger spesialpipe for å løsne klokka som drevet ligger an mot. Skruene du skal løsne ligger bak de to reguleringene (høyre + venstre) som avgjør hvor mye du får tiltet drevet ditt. Høres kanskje vrient ut, men er egentlig ikke det. Ta deg bare god tid. Sørg bare for god rengjøring etter å ha tatt av gammel belg, fjern alle gamle lim rester før du monterer den nye. Hvor gamle er belgene du nå skal skifte? Mener å ha hørt et serviceintervall på fem år på disse. Arve. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.November.2009 Del på Facebook Svart 1.November.2009 Hei, Du finner beskrivelse her: http://www.mercstuff.com/howdoi.htm Manual finner du her: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=360357 Jeg har ikke skiftet selv, satte dette ut til proff mekaniker, du kan bytte belg uten å ta av belghuset men det er trangt. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Arve Svart 1.November.2009 Del på Facebook Svart 1.November.2009 Riktig det SF. Det er mulig å skifte uten å demontere belghuset, men fryktelig trangt og ikke lett å se om man har fått montert riktig. Jeg trives godt med den lille jobben å ta av belghuset først. Arve Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 1.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2009 Takk for tilbakemeldingene "Arve" og "SF" ! Jeg skrudde av den ene tilt-senderen på Gimbal-ringen og regnet nesten med at det var dette som skulle til, men veldig fint å se det i praksis og på skrift. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.