Amat Startet 1.November.2009 Link til dette innlegget Startet 1.November.2009 Har planer om å fornye pentryen denne vinteren og lurer på om noen har arbeidstegninger/forslag til ny pentryløsning til min Nidelv28. Evt kan jeg benytte "gammel" pentry som mal, men ser på muligheten av å fornye litt, kanskje i både form og størrelse (lengderetning). Jeg har søkt rundt på både forum og nett, uten resultat. Mvh Frode Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Hei Amat og velkommen til Baatplassen! Jeg har ingen tegninger, men her er en pentry-idè som jeg har rappet fra en finn.no-annonse: Selv har jeg laget skyvedører foran hylla over pentry-benken. Bildet nedenfor (beklager dårlig mobilkvalitet) viser første-utgaven av skyvedørene i 4mm teakfiner. Disse ble erstattet av sotfarget plexiglass i sommer (har visst ikke noe bilde av disse). I motsetning til tidligere, da selv den minste sidesjø kunne skape katastrofetilstander blant hylleinnholdet (og stresstilstander hos "navigatrisa"), står nå både ankerdramglass og annet småtteri trygt og godt bak skyvedørene. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 2.November.2009 Link til dette innlegget Svart 2.November.2009 Nå ble jeg også nygsjerrig :-) Har tenkt tanken på å bytte ut et slitent pentry, så jeg vil sette stor pris på om du oppdaterer tråden med ideer, tegninger eller hva det måtte være. Velkommen til baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Amat Svart 7.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 Takk for tilbakemeldinger. Da er ihvertfall pentryen ute, best å handle raskt, før man egentlig tenker over hva man har påbegynt:) Spørsmålet nå er jo om man skal bytte dørkplatene også, nå som pentryen er tatt ut og tilgangen bedre. Uansett, det blir vel nok å gjøre... Likte tipsene som var kommet inn, det er nok noe slikt vi ser for oss. Noe lavere skap i enden slik at jeg slipper å lage ny åpning for varmeanlegg og høytalere. I tillegg til et lukket "overskap" med små skyveluker. Uansett, takk igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 Her var det action, gett! Dette blir spennende! Håper bare det ikke er smittsomt! Husk nå å legge ut fremdriftslogg med både beskrivelse og bilder! Sitér dette innlegget Link to post
Aero Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Ang luftinntak til motoren: jeg ser ikke om du har 2 eller 3 slanger der men jeg har 3. Det er 2 som brukes til innsug og et har påmontert vifte for utlufting av motorrom. Dette har aldri blitt brukt hos meg og jeg planlegger å fjerne viften og legge slangen bort mot kjøleribbene til kjøleskapet slik at motoren suger luften forbi disse. Med friskluft til dette så blir det mere effektivt og mindre strømforbruk. Flere tips om akkurat kjøleskapet som er nyttige å lese når du først har ute alt finner du på: Ingars tips. Andre lure (?) ting: Separat dusjhåndtak/kran ved vask fra egen pumpe som tar inn saltvann: ypperlig til å skylle matrestene uten å tenke på ferskvannsforbruk. Såpeholder/dispenser/holder for Zalo-flasken. Skal du ha inn komfyr så vurder det nå når alt er ute. Integrert brødfjøl med "renne" langs ytterkant til kjøttkraft etc i skuff eller i plate over vask/komfyr. Innebygd lys - sikkert noe brukbart å finne med LED. Aero. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Her er et (mobil)bilde som viser "overskapet" med de forannevnte skyvedørene i 4mm plexiglass, som ble montert i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.